شهردار آستانه اشرفیه از تصویب طرح امکان‌سنجی توسعه حرم مطهر سید جلال‌الدین اشرف این شهر خبر داد.

علی شفیعی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح امکان‌سنجی و نقشه تفصیلی اجرای توسعه محور حرم سلطان سید جلال‌الدین اشرف در دبیرخانه و کارشناسی کمیسیون ماده پنج مستقر در راه و شهرسازی گیلان تصویب شد.
شهردار آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه طرح توجیهی اقتصادی با دعوت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با تعداد آراء زیاد به تصویب رسید، تصریح کرد: امیدواریم گام اساسی برای اجرای طرح توسعه حرم مطهر برداشته شود.
وی تصویب طرح مذکور را پس از یک سال پیگیری و نقشه برداری با نماینده املاک و شناسایی مالکان و انتخاب مشاور عنوان کرد و گفت: طرح امکان‌سنجی با توجیه اقتصادی برای سرمایه‌گذار به‌منظور بازگشایی، ساخت‌و ساز و تسطیح محور حرم مطهر آماده شده است.

شفیعی با بیان اینکه پس از 10 سال حرم مطهر دارای نقشه راهنمای کار شده است، خاطر نشان کرد: این امر موجب شده تا طرح توسعه حرم از بلاتکلیفی خارج شود.

وی یادآور شد: امیدواریم پس از تنظیم نهایی مصوبه این طرح هرچه سریع‌تر به فراخوان عمومی گذاشته شود ضمن اینکه تنها سه شهر رشت، ماسال و آستانه‌اشرفیه در گیلان دارای هیئت عالی سرمایه‌گذاری هستند.
شهردار آستانه اشرفیه با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیریم که پیش از پایان سال جاری فراخوان انجام شود، گفت: در هیئت سرمایه‌گذاری تصمیم گرفته شده که این طرح به‌صورت فراخوان عمومی باشد.
وی طرح توسعه حرم مطهر را یکی از مهم‌ترین رویکردهای شهرداری آستانه اشرفیه عنوان کرد و متذکر شد: پیش‌بینی می‌شود اتمام طرح پس از واگذاری سه سال به اتمام برسد.

منبع فارس