طرح های آمارگیری مبدا-مقصد جاده های استان گیلان همزمان با سراسر کشور از امروز (16 اردیبهشت) آغاز گردید و تا 20 اردیبهشت به صورت شبانه روزی ادامه می یابد.

ندای گیلان:طرح های آمارگیری مبدا-مقصد جاده های استان گیلان همزمان با سراسر کشور از امروز (16 اردیبهشت) آغاز گردید و تا 20 اردیبهشت به صورت شبانه روزی ادامه می یابد.

مهندس آل محمدی،مدیر کل حمل و نقل و پایانه های  گیلان با اعلام این خبر گفت: در این طرح ضمن ثبت تردد عبوری وسایل نقلیه، 10 درصد خودروهای عبوری به صورت داوطلبانه مورد پرسشگری قرار می گیرند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مواردی نظیر هدف سفر،تعداد افراد و سرنشین، جنسیت، سن، مدت سفر و زمینه کاری رانندگان مورد پرسش قرار می گیرند گفت: پرسشگران طرح مذکور دارای کارت شناسایی بوده و بعد از تکمیل فرم آمار برداری بر شیشه خودروهای شرکت کننده در طرح برچسب ویژه ای نصب می کنند.

ایشان از رانندگانی که مورد پرسشگری قرار می گیرند خواست تا آخرین روز اجرای طرح برچسب های مذکور را از شیشه خودروی خود باز نکنند تا مجددا مورد پرسشگری قرار نگیرند.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت بیش از 700 نفر نیرو اعم از پرسشگر-تردد شمار-ناظر و نیروی پلیس جهت اجرای طرح مذکور خاطرنشان نمود: در این طرح سه فرم پیش بینی شده که شامل فرم سواری های شخصی، ماشین های باری و انواع خودروهای مسافری عمومی است که توسط آماربرداران با پرسشگری از رانندگان خودروهای عبوری تکمیل می شود.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های  گیلان در ادامه تهیه الگوی سفرهای باری،سفرهای باری مسافری، شخصی، سازمان دهی حمل و نقل جاده ای در زمینه کالا،مسافر،ترانزیت-ایمن سازی عبور و مرور، شبکه راه های کشور و کاهش تصادفات جاده ای-برنامه ریزی و مدیریت عوامل موثر در حمل و نقل زمینی مانند ناوگان، رانندگان شرکت ها و تاسیسات زیربنایی- استفاده بهینه از امکانات موجود و اقتصادی کردن صنعت حمل و نقل و توسعه فرهنگ اجتماعی حمل و نقل عمده ترین اهداف اجرای طرح مذکور دانست.