استاندار گیلان این استان را مستعد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خواند و افزود: بخش‌خصوصی می‌تواند روابط اقتصادی گیلان با دیگر کشورها را گسترش دهد.

ندای گیلان:محمدعلی نجفی امروز در حاشیه برگزاری پانزدهمین اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشورهای حاشیه خزر در زیباکنار به خبرنگار فارس اظهار کرد: برگزاری این اجلاس فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تجاری گیلان است.

وی با بیان اینکه گیلان از گذشته روابط بسیار خوبی با همسایگان به ویژه روسیه داشته است، تصریح کرد: تقویت روابط اقتصادی با روسیه و جمهوری آذربایجان برای گیلان مهم است.

استاندار گیلان این استان را مستعد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خواند و افزود: بخش‌خصوصی می‌تواند روابط اقتصادی گیلان با دیگر کشورها را گسترش دهد.

وی با بیان اینکه روابط اقتصادی گیلان نباید تنها محدود به حاشیه خزر شود، تصریح کرد: توسعه روابط اقتصادی گیلان امری مهم است و از تمام ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده می‌کنیم.

نجفی به ویژگی‌های گیلان در بخش‌های مختلف اشاره کرد و یادآور شد: در گیلان ساخت و افتتاح پروژه راه‌آهن رشت‌ـ‌انزلی‌ـ‌آستارا می‌تواند وضعیت اقتصادی گیلان را رونق ببخشد و از سرمایه‌گذاری کشورها در این زمینه استقبال می‌کنیم.

وی برگزاری اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشورهای حاشیه خزر را فرصت مغتنمی برای معرفی ظرفیت‌های مختلف گیلان و جذب سرمایه‌گذاری خارجی دانست.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه کشاورزی، صنعت، معدن و… از ظرفیت‌های این استان برای جذب سرمایه‌گذار است، متذکر شد: فضای گردشگری گیلان نیز زمینه جذب سرمایه‌گذار را فراهم می‌کند.

پانزدهمین اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر با حضور اعضای اتاق‌های بازرگانی ایران، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و آذربایجان به میزبانی منطقه آزاد انزلی به مدت دو روز در زیباکنار آغاز شده است.