ندای گیلان:مدیرکل دامپزشکی گیلان صنعت دام و طیور را از ارکان اصلی صادرات غیر نفتی برشمرد. دکتر سهراب عاقبتی گفت: پایش، مراقبت فعال و نظارت مستمر بر اقدامات بهداشتی در تمامی مراحل تولید طیور گوشتی با حساسیت ویژه‌ای در استان دنبال می‌شود. وی میزان جوجه‌ریزی استان در سال 1393 را 65 میلیون قطعه اعلام کرد […]

ندای گیلان:مدیرکل دامپزشکی گیلان صنعت دام و طیور را از ارکان اصلی صادرات غیر نفتی برشمرد.

دکتر سهراب عاقبتی گفت: پایش، مراقبت فعال و نظارت مستمر بر اقدامات بهداشتی در تمامی مراحل تولید طیور گوشتی با حساسیت ویژه‌ای در استان دنبال می‌شود.

وی میزان جوجه‌ریزی استان در سال 1393 را 65 میلیون قطعه اعلام کرد و گفت: تعداد مزارع گوشتی استان 720 واحد با ظرفیت 14,600,000 قطعه در هر دوره است.

 عاقبتی، همچنین میزان واکسن مصرف شده برای تامین سلامت جوجه‌ها و پیشگیری از بیماری‌ها را 410 میلیون و 245 هزار دز اعلام کرد که توسط گروهای مایه‌کوب بخش خصوصی تلقیح می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی گیلان رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی و قرنطینه‌ای در صنعت طیور را عامل افزایش بهره‌وری تولیدات و جلوگیری از خسارات اقتصادی به تولیدکنندگان و همچنین پیشگیری از بروز و انتشار بیماری های طیور دانست و تصریح کرد: صنعت دام و طیور از ارکان اصلی صادرات غیر نفتی است.