سرمربی تیم کاراته دانشگاه آزاد گفت: کاراته کاها بعد از شکست تلخ در مسابقات ژاپن نشان دادند که با برنامه‌ریزی و تمرینات انفرادی می‌توانند در رویدادهای بزرگ موفق باشند.

احمد صافی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد نتایج کسب شده توسط کاراته‌کاها در نخستین مرحله مسابقات کاراته وان پاریس، گفت: از بین تمام نفرات حاضر در این رقابت‌ها بیش از 200 نفر از کاراته‌کاهای حاضر در پاریس جزو بهترین‌ها و ستاره‌های دنیا بودند. به نظرم حضور ایرانی‌ها در این رقابت‌ها و تن به تن شدن با بهترین‌های دنیا به سود کاراته کشورمان است. در این رقابت‌ها شاهد بودیم ستاره بزرگی مثل “رافائل آقایف” کاراته‌کای آذربایجانی شکست خورد البته آذربایجانی‌ها نشان دادند که روی پایه‌ها کار کرده‌اند.

وی در مورد نتایج کسب شده توسط کاراته‌کاها در لیگ کاراته وان پاریس،‌ ادامه افزود: ما در این مسابقات از 5 وزن دو فینالیست داشتیم. بعد از مسابقات جهانی 2012 فرانسه و 2014 آلمان توانستیم در نخستین کاراته وان در سال 2016 دو فینالیست در بخش مردان داشته باشیم که در پایان یک مدال طلا و یک مدال نقره کسب کردیم. این نشان می‌دهد بعد از آن همه اردوهای بلند مدت برای حضور در قهرمانی آسیا و شکست تلخی که در ژاپن داشتیم، اگر کاراته کاها در آسایش باشند می‌توانند با برنامه‌ریزی و تمرین انفرادی توانایی های خود را در یک رویداد بزرگ نشان دهند.

صافی در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: عباسعلی و خاکسار در بخش بانوان نشان دادند که توانایی‌های خوبی دارند و چشمه‌ای از موفقیت‌های خود را در تاتامی پاریس به همه حاضرین نشان دادند. با نتایجی که کاراته‌کاها در پاریس کسب کردند به این نتیجه می‌رسیم که این موفقیت در مقابل هزینه‌ای که شد ارزش داشته است.

سرمربی تیم دانشگاه آزاد در ادامه، خاطرنشان کرد: به عنوان یکی از اعضای کمیته فنی با اعزام این کاراته کاها به پاریس موافق بودم و امیدوارم این روند موفقیت ادامه داشته باشد. خصوصا اینکه از لحاظ جایگاه اداری بتوانیم در کنفدراسیون آسیا و جهان جایگاه خوبی را کسب کنیم. این موفقیت‌ها می‌تواند امید بخش و دلگرم کننده باشد.

وی در مورد برگزاری یازدهمین دوره مسابقات جام ایران زمین، گفت: به نظرم امسال موفق شدیم مثل دوره‌های قبل جام ایران زمین را به خوبی برگزار کنیم. در مورد سطح فنی مسابقات کارشناسان باید اظهار نظر کنند. خیلی از قهرمانان ما در تاتامی ایران زمین مبارزه کردند و حالا دوست دارم آن‌ها در مورد این جام اظهار نظر کنند. همین که مسابقات بدون وقفه برگزار شد نشان داد موفقیت آمیز بوده است.

صافی در پایان عنوان کرد: رقابت قهرمانان داخلی و خارجی و حذف افراد سرشناس در کاراته مثل ایمان سنچولی، علی فداکار، خدابخش و سایر قهرمانانی که در کاراته کشورمان شناخته شده‌اند نشان داد که اگر کسی خارج از آمادگی در این رقابت‌ها حضور داشته باشد نمی‌تواند مدال کسب کند. از مسئولان وزارت ورزش و جوانان و مسئولان فدراسیون و داوران حاضر در این رقابت‌ها برای همکاری‌هایی که در برگزاری جام ایران زمین داشتند تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/م

http://fna.ir/JPAKLI