رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: 20 طرح صنعتی گیلان با سرمایه گذاری بالغ بر 533 میلیارد تومان همزمان با دهه فجر به بهره برداری می رسند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، فرهاد دلق پوش از راه اندازی ۲۰ طرح  تولیدی و صنعتی در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خبرداد و گفت: با بهره برداری از این واحدهای صنعتی، زمینه اشتغال ۳۹۰ نفر در بخش های مختلف صنعتی گیلان فراهم خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه رشد صنعتی در گیلان روندی رو به تزاید دارد، افزود: میزان سرمایه گذاری انجام شده در این ۲۰ طرح صنعتی بیش از ۵۳۳ میلیارد تومان بوده است که در آینده با افزایش طرح های توسعه ای و تکمیل طرح های نیمه تمام، بیشتر نیز خواهد شد.

وی درباره زمینه فعالیت این طرح های جدید صنعتی تشریح کرد: فعالیت و تولیدات این طرح ها اغلب در زمینه صنایع شیمیایی، بسته بندی مواد غذایی، تولید انواع سیلندر طبی اکسیژن و سیلندرهای صنعتی،صنعت سلولزی، تولید آسفالت و شن و ماسه، دستگاه تصفیه آب، لنت ترمز، لوله های کشاورزی پلی پروپیلن، ماشین آلات کیک و کلوچه نایلون و نایلکس و… می باشد که به تدریج در اکثر شهرستان های گیلان به میمنت این ایام فرخنده راه اندازی و افتتاح خواهند شد.

رئیس سازمان صمت گیلان از حمایت های صورت گرفته در قالب کاگروه رونق تولید از بخش صنعت سخن گفت و به پرداخت تسهیلات اشاره و عنوان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون با همکاری مناسب بانکهای عامل استان و اعضاء کارگروه توانسته ایم بیش از ۲ هزار ۱۱۷ میلیارد تومان تسهیلات به عنوان سرمایه درگردش جهت تامین مواد اولیه و سرمایه ثابت برای تکمیل خطوط تولید به حوزه های متعدد تولیدی و بنگاه های اقتصادی گیلان پرداخت کنیم.