شهردار رشت با بیان ‌اینکه برای رفاه حال مردم وارد بازی با پیمانکار نمی شویم افزود : همه مشکلات مربوط به آسفالت ، لکه گیریها و نوارهای حفاری باید صورتجلسه شده و برطرف شوند

به گزارش ندای گیلان،دکتر نصرتی در جلسه ستادی با مدیران نواحی و مناطق ۵ گانه پیرامون طرح استقبال از بهاران ضمن تاکید بر حل مشکلات‌ مربوط به حوزه آسفالت و نوارهای حفاری تا فرارسیدن ‌ایام ‌نوروز گفت : هیچ قصوری از هیچ مسئولی پذیرفته نمی شود و با این کلام با مدیران مناطق اتمام حجت می کنم.

بدون وجود آسفالت مناسب، گل کاری و آذین بندی به چشم نمی آید

شهردار این‌کلانشهر  در جلسه ستادی با مدیران مناطق ۵ گانه پیرامون طرح استقبال از بهاران با بیان اینکه این طرح از حدود ۲ هفته پیش آغاز شده است اظهار کرد : در این طرح قرار است شهررشت برای استقبال از بهار آماده شود که مقدمات این کار با همکاری سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری و مناطق پنجگانه فراهم شده است.

مسعود نصرتی داشتن کارخانه آسفالت را از امتیازات هر شهرداری برشمرد و برخورداری از آسفالت مناسب را کمترین حق هر شهروند و هر روستانشینی دانست .

وی با اشاره به گردشگر پذیر بودن رشت ، بر لزوم نتیجه گیری از عملیات آسفالت سازی و عملکرد کارخانه آسفالت تاکید و خاطر نشان کرد: بدون وجود آسفالت مناسب در سطح شهر، اقداماتی همچون زیباسازی و آذین بندی و گل کاری به چشم نمی آید .

شهردار رشت گفت : شایسته نیست که از یک طرف به گل کاری و زیباسازی بپردازیم اما از طرف دیگر در چاله های شهر گرفتار شویم.

نصرتی مشکل ترافیک و نبود امکانات زیرساختی برای جذب گردشگر را بزرگترین مشکل رشت به عنوان مقصد گردشگری، عنوان کرد و افزود: از آنجا که ورود گردشگر موجب رونق اقتصاد، ایجاد اشتغال و افزایش تولید ناخالص ملی می شود لازم است که آسفالت مناسب را مهیا و نازیبایی ها را برطرف سازیم .

وی گفت: هیچ کدام از این موارد نیاز به بودجه خاصی ندارد بلکه توجه و سلیقه خلاقانه می طلبد .

لوله ها و آهن آلات اضافه از سطح شهر جمع آوری شود

شهردار رشت با اشاره به سوق دادن ترافیک به سمت کوچه ها، انباشت آهن آلات و تبدیل شهر به انبار برخی پیمانکاران تصریح کرد: مشاهده این موارد ، شهروندان را خسته کرده است .

نصرتی با تاکید بر جمع آوری هرچه سریعتر لوله ها و آهن آلات اضافه در شهر گفت: این شهر باید با آمادگی هر چه بیشتر پذیرای مهمانان نوروزی باشد .

وی همچنین با اشاره به مطالبات شهرداری از شهروندان افزود : وصول این ‌مطالبات دشوار است اما انجام شدن این‌مهم دست کم می تواند در زیباسازی شهر مفید واقع شود .

آسفالت مناسب، حق مسلم شهروندان است

شهردار کلانشهر رشت خطاب به مدیران‌مناطق ۵ گانه و مسئولان‌نواحی ادامه داد : مدیران‌مناطق باید ضمن کمک به وصول مطالبات، برنامه های خلاقانه خود را در زمینه استقبال از بهار اعلام‌کنند و شهرداری مرکز نیز با سنجش های مورد نظر و درنظر گرفتن تشویق های مالی، از ناحیه برتر قدردانی خواهد کرد .

نصرتی با اشاره به مسئولیت مستقیم ناحیه های مختلف شهرداری ، بی توجهی آنان را نسبت به چاله های حوزه های تحت مسئولیت، فاجعه خواند و ادامه داد: هر مسئول در هر ناحیه ای موظف است به طور مداوم به خیابانهای حوزه مسئولیت خود سرکشی کند تا دیگر شاهد مشکلات مربوط به آسفالت نباشیم و این ، کمترین‌توقع از مسئولان است.

وی برخورداری از آسفالت مناسب را حق مسلم شهروندان دانست و گفت : اگر شهر گردشگر پذیر از آسفالت مطلوب بی بهره باشد درحق گردشگران ظلم‌ شده است.

شهردار رشت با بیان اینکه مشکلات کارخانه آسفالت شهرداری تا حدودی برطرف شده است افزود: با این‌ حال درصورت عملکرد نامطلوب کارخانه آسفالت شهرداری، باید هرچه سریعتر به پیمانکاران آسفالت بخش خصوصی مراجعه شود.

نصرتی بر برطرف شدن مشکلات آسفالت سطح شهر تاکید کرد و بیان داشت: در حال حاضر مشکلاتی همچون ردیف اعتبار، کد و کمبود پیمانکار وجود ندارد.

هیچ بهانه ای از هیچ مسئولی در خصوص آسفالت، خط کشی خیابان و زیباسازی پذیرفته نمی شود

وی گفت : تمام این‌موارد اتمام ‌حجت با مدیران نواحی است و در ارتباط با حل مشکلات حوزه آسفالت ، خط کشی خیابان ها و زیبا سازی شهر هیچ بهانه ای از هیچ مسئولی پذیرفته نمی شود .

نصرتی گردشگران را سفیران شهر نامید وگفت : برای گردشگران هیچ هزینه ای نمی کنیم‌ اما آنان با سفر خود به رشت به تبلیغ این شهر می پردازند و ایجاد کوچکترین مشکلی دست کم ۱۰ سال برای رشت تبلیع منفی در پی دارد بنابراین باید آبروداری کرده و بسیار هوشمندانه و مقتدرانه عمل کنیم .

وی همچنین بر لزوم توجه مسئولان نواحی و مدیران‌مناطق ۵ گانه به مساله انباشت زباله در سطح شهر تاکید کرد و گفت : نباید اجازه داده شود که موارد غیرضروری شهروندان به مدت طولانی در معابر و کوچه ها وجود داشته باشد بنابراین در اسرع وقت باید نسبت به پاکسازی محل ها اقدام شود .

شهردار رشت همچنین با اشاره به برخی مجوزهای غیرمجاز در زمینه حفاری ها نیز اضافه کرد : همه مجوزهای شهرداری باید بررسی شده و دریافتی ها بابت صدور مجوزهای حفاری باید مشخص و تعیین‌تکلیف شوند ‌.

از اول اسفند هیچ مجوز حفاری صادر نشود

نصرتی با بیان اینکه از اول اسفندماه هیچگونه ‌مجوز حفاری نباید صادر شود و صدورهای فعلی نیز باید تا ۱۰ روز آینده انجام شوند تاکید کرد : این‌مهم حتما باید با نصب استندها و بیلبورد ها اطلاع رسانی و اعلام شود .

وی همچنین در حوزه زیبا سازی نیز گفت : به دلیل گسترگی امورات درختکاری، کاشت نهال و امورات مربوط به آن باید زودتر از روز درختکاری و با تشریفات لازم این کار آغاز شود .‌

این‌مسئول تاکید کرد : نباید سرانه فضای سبز رشت پایین تر از دیگر شهرهای سراسر کشور اعلام شود .

با حرکتی انقلابی وضعیت فضای سبز رشت را متحول کنیم / تفاوت شهر خوب و بد وجود داشتن دست کم ۲۰۰ درخت در ورودی هر شهر است

نصرتی فضای سبز در شهری همچون رشت را امری حیثیتی خواند و گفت : مشکل فصای سبز در چنین شهری با آب و هوای مساعد قابل درک نبوده و لازم است با حرکتی انقلابی ، وضعیت فضای سبز شهر را متحول نماییم .

وی با اشاره به وجود تکنولوژی جابجایی درختان در علم امروز گفت : امکان‌جابجایی درختان بدون استفاده در هرمکانی، به رشت وجود دارد و مدیران ‌مناطق باید از چنین فرصتی استفاده کنند زیرا تفاوت شهر خوب و بد وجود داشتن دست کم ۲۰۰ درخت در ورودی هر شهر است .

شهردار رشت همچنین خطاب به بانوان شهرداری رشت نیز گفت : هر کدام از این‌بانوان باید یک اصله درخت با مشخصات خود در پارک بانوان بکارند و مسئول سرسبزی نهال کاشته شده خود نیز باشند .

نصرتی همچنین تاکید کرد: نقاشی روی دیوارها نیز باید سه بعدی انجام شود تا ببیننده را متوجه خود کند .

وی با بیان اینکه تمام موارد مطرح شده در این جلسه باید به محض اتمام جلسه توسط مدیران مناطق اجرایی شوند خاطر نشان کرد : درمورد برنامه های عید نوروز باید با جدیت و قاطعیت برخورد کنیم .

شهردار رشت تصریح کرد : قرار نیست در اجرای طرح های مورد نظر ، نقش پولداران را بازی کنیم‌ بلکه امورات باید با نظم‌ و نظام ویژه و با کمترین هزینه اجرایی شوند .

نصرتی گفت : در این راستا کار خلاقانه و هنرمندانه فراوانی می توان انجام داد و به هیچ وجه به دنبال شیوه های هزینه ای نیستیم .

وی افزود: اکنون زمان دست و پنجه نرم کردن با مشکلات نیست بلکه هرچه سریعتر باید نسبت به برطرف کردن مشکلات اقدام کنیم و نباید هیچ فرصتی را از دست دهیم .

این مسئول همچنین با توجه به موضوع مطرح شده از سوی معاون خدمات شهری شهرداری رشت پیرامون خاموشی برخی از تیربرق های پیاده راه فرهنگی و اختلاف نظر با دادستان شهر اظهار داشت: باید طی نامه ای به دادستان ناراحتی مردم ‌از تاریکی پیاده راه را عنوان ‌نموده و این ‌موضوع را نیز باید در اسرع وقت پیگیری کرد .

وجود دستفروشان به عنوان یک واقعیت شهری پذیرفته و ساماندهی شود

نصرتی همچنین پیرامون موضوع ساماندهی دست فروشان خیابان مطهری این شهر بیان کرد: باید تا پیش از عید نسبت به شناسایی دست فروشان اقدام و مشکلات مربوط به این امر را نیز هرچه سریعتر حل و فصل کرد .

وی وجود دست فروشان را هم‌حسن و هم‌ ایراد خواند و گفت : وجود این افراد باید به عنوان یک واقعیت در هر شهری پذیرفته شود .

شهردار رشت ادامه داد : باید تعریف خاص با رعایت حد و حدود مشخص برای این افراد درنظر گرفت .

نصرتی تاکید کرد : اولویت با حل معضلات مربوط به آسفالت است و رفاه مردم در این زمینه باید فراهم شود .

وی با بیان ‌اینکه برای رفاه حال مردم وارد بازی با پیمانکار نمی شویم افزود : همه مشکلات مربوط به آسفالت ، لکه گیریها و نوارهای حفاری باید صورتجلسه شده و برطرف شوند .

با این آمادگی شهرداری رشت، اگر برف می بارید خاطره ای متفاوت برای شهروندان رقم می خورد

شهردار رشت همچنین پیرامون نصب بنرها و داربست ها در سطح شهر نیز گفت : باید با ادبیاتی محترمانه از شهروندان خواست تا نسبت به چنین اموری اقدام‌ نکنند و این‌ مهم باید با زبان اجتماعی اطلاع رسانی شود.

نصرتی همچنین آماده باش تیم شهرداری را در برفی که قرار بود ببارد ستونی دانست و اضافه کرد : بدون شک با چنین آمادگی اگر بارش برف اتفاق می افتد ، تجربه شیرین و متفاوتی از برف برای شهروندان رقم ‌می خورد .