شهردار رشت با بیان اینکه نگاه مدیریت باید مسئله‌محور باشد متذکر شد: نیاز امروز مدیریت شهری این است که هر یک از عزیزان در حوزه کاری خود مسائل را شناسایی کنند، ما در مدیریت شهرداری‌ها حق مدیریت صرف یا تئوری‌پردازی صرف را نداریم، لازم است هر یک از شهروندان، خروجی کار ما را لمس کنند و با انتقادات سازنده خود برای ما یک رسانه باشند .

ندای گیلان:دکتر محمدعلی ثابت‌قدم در آیین افتتاحیه بیست و سومین نشست روابط‌عمومی شهرداری‌های کلانشهرهای کشور و اولین همایش روابط‌عمومی شهرداری‌های استان گیلان در سالن الغدیر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری‌هایی که می‌خواهند به عنوان شهرداری‌های هوشمند حرکت کنند شهرداری‌هایی هستند که نقش محوری در تولید علم و دانش دارند و امیدوارم بتوانیم در این نشست و سایر نشست‌ها نهایت بهره را در تبدیل همه شهرداری‌ها به شهرداری‌های هوشمند ببریم.

وی افزود: نیازمندیم که شبکه ارتباطی ما با نظر اندیشمندان جهانی همسو شود زیرا در عصر امروز خواسته یا ناخواسته کشورهای توسعه‌یافته به سمت کشورهای کمتر توسعه‌یافته برای تقویت و حمایت از شبکه‌های اطلاعاتی و ارتباطی حرکت می‌کنند.

دکتر ثابت‌قدم ادامه داد: موضوع دیگر مسئله‌یابی و عارضه‌یابی است که در شناخت وضع موجود رکن اساسی را ایفا می‌کند و اگر ما بخواهیم بحث مربوط به شهرداری‌ها را به سمت‌وسویی ببریم که مسائل را حل کنیم و با توجه به شرایط فعلی که مدیریت واحد شهری نداریم بایستی از شهروندان بهره ببریم زیرا شهروندان به عنوان یک رسانه در شناسایی مسائل و مشکلات می‌توانند به ما بسیار کمک کنند.

شهردار رشت با بیان اینکه نگاه مدیریت باید مسئله‌محور باشد متذکر شد: نیاز امروز مدیریت شهری این است که هر یک از عزیزان در حوزه کاری خود مسائل را شناسایی کنند، ما در مدیریت شهرداری‌ها حق مدیریت صرف یا تئوری‌پردازی صرف را نداریم، لازم است هر یک از شهروندان، خروجی کار ما را لمس کنند و با انتقادات سازنده خود برای ما یک رسانه باشند  .

وی با اشاره به تراکم جمعیت در استان گیلان افزود: استان گیلان با جمعیت 2 میلیون و پانصد هزار نفری، متراکم‌ترین استان و شهر رشت نیز متراکم‌ترین شهر این استان محسوب می‌شود که این تراکم هم می‌تواند جنبه مثبت و هم منفی داشته باشد زیرا اگر مسائل و مشکلات در این شهر متراکم حل نشود به سرعت به یک بحران تبدیل می‌شود.

ثابت‌قدم با اشاره به اینکه امروزه در مبانی تئوری ارتباطی، رسانه ملی تنها جایگاه اطلاع‌رسانی را ندارد، خاطرنشان کرد: اکنون هر شهروند یک رسانه است و اگر تمرکز خودمان را روی این مسئله بگذاریم که از تجارب شهرداری‌های دیگر بهره بگیریم می‌توانیم این دغدغه را به سمتی ببریم که تراکم جمعیتی شهر رشت به عنوان تهدیدی که گفته شد، نباشد.