نایب رئیس اتاق اصناف ایران ضمن انتقاد از اشباع بازار ایرانی از محصولات چینی اظهار کرد: تغییر نگرش مصرف کننده در سالهای اخیر، موجب شده شهروندان بعضا کالای چینی را هم به تولید داخل ترجیح دهند.

به گزارش ندای گیلان،نایب رئیس اتاق اصناف ایران گفت‌:‌ اگر بخواهیم چرخه تولید کشور از این رکود خارج شود، چاره ای نداریم تا به تولیدات داخلی اهمیت دهیم.
جلال الدین محمد شکریه افزود: تولید کنندگان کالاهای ایرانی نیز باید کیفیت محصول را افزایش دهند تا در سبد خانوارها قرار گیرد.
رئیس اتاق اصناف گیلان گفت:‌ کاهش هزینه‌های مربوط به چرخه تولید نیز در کمک به تولید کنندگان موثر بوده و طبیعتا موجب افزایش سطح کیفی محصول تولید شده می گردد.
شکریه افزود:‌ کاهش هزینه‌های تولید موجب می‌شود، قدرت رقابت کالای تولیدکننده ایرانی در برابر محصولات تولیدی و دارای برند سایر کشورها افزایش یابد و این مسئله مهم دقیقاً همان چیزی است که باید در جهت حمایت از کالای ایرانی مورد توجه قرار گیرد.
عضو شورای اسلامی شهر رشت، ضمن انتقاد از اشباع بازار ایرانی از محصولات چینی اظهار کرد: بسیاری از کالاهای ایرانی به لحاظ کیفیت بالاتر از کالای تولید شده مشابه چینی است. اما تغییر نگرش مصرف کننده در سالهای اخیر، موجب شده شهروندان بعضا کالای چینی را هم به تولید داخل ترجیح دهند.
وی افزود: ‌آن‌چیزی که تفاوت‌های زیادی را بین تولیدکننده ایرانی و تولیدکننده چینی ایجاد می‌کند اصلاح زیرساخت‌های تولید و استفاده از روش‌های نوین در جهت کاهش قیمت تمام شده است.
شکریه با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری ابراز کرد: در راستای منویات رهبر انقلاب، مصرف کالای ایرانی باید به یک خواست و اراده ملی تبدیل شود و اهداف و برنامه‌های راهبردی اقتصادی باید به سمت حمایت از تولید داخل برود.