نیروهای اسرائیلی بعد از ورود ناگهانی به غرب کرانه باختری با فلسطینیان درگیر شدند و 4 جوان را به شهادت رساندند.

به گزارش ندای گیلان ، ۴ جوان فلسطینی، سحرگاه امروز (سه‌شنبه)، در منطقه «الصفحه» واقع در شرق «قلقیلیه» (غرب کرانه باختری) به ضرب گلوله نیروهای اسرائیلی به شهادت رسیدند.

مساجد منطقه عزون شهادت این ۴ جوان فلسطینی را تایید و اعلام کردند این ۴ جوان، «ولید رضوان»‌، «محمد رضوان»، «قصی عدوان» و «ایاد شبیطه» نام داشتند. با این حال، برخی منابع فلسطینی تعداد شهدا را ۵ نفر اعلام کرده‌اند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای رسما مسئولیت این عملیات را برعهده گرفت و اعلام کرد این ۴ جوان فلسطینی را ترور کرده است. در این بیانیه آمده است که یک افسر اسرائیلی در تبادل آتش با مبارزان فلسطینی مجروح شده است.

با این حال، برخی رسانه‌های اسرائیلی نیز خبر داده‌اند ۶ نظامی اسرائیلی در منطقه «عزون» در شرق قلقیله براثر انفجار بمب و درگیری با مبارزان فلسطینی مجروح شده‌اند که وضعیت ۲ نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

به گفته منابع محلی، نیروهای اسرائیلی، سحرگاه امروز، به طور ناگهانی وارد مناطق شرقی قلقیلیه شدند که مبارزان فلسطینی با آن‌ها درگیر شدند.

شاهدان عینی می‌گویند نظامیان اسرائیلی تعدادی از جوانان فلسطینی را مجروح و تعدادی دیگر را ربوده و با خود به مکان نامعلومی برده‌اند.

نظامیان اسرائیلی بعد از آغاز جنگ با نیروهای مقاومت فلسطین در نوار غزه، تدابیر امنیتی خود را در کرانه باختری تشدید کرده‌اند.

منابع فلسطینی طی روزهای گذشته خبر داده‌اند که ارتش اسرائیل برای جلوگیری از ملتهب شدن اوضاع در کرانه باختری ده‌ها فلسطینی را بازداشت کرده است./فارس