علی سباستین جوان پرتغالی در زمانی که شهادتین را به زبان می آورد؛ یادآور می شد که ای سرگشته وادی حیرت! یادت می آید در این روزمرگی های دنیوی چقدر بندگی را زندگی کرده ای؟!

ندای گیلان:علی سباستین جوان پرتغالی در زمانی که شهادتین را به زبان می آورد؛ یادآور می شد که ای سرگشته وادی حیرت! یادت می آید در این روزمرگی های دنیوی چقدر بندگی را زندگی کرده ای؟!

علی سباستین جوان پرتغالی در زمانی که «اشهد ان الا الله و اشهد ان محمدا رسول الله» را به زبان می آورد با همان لهجه پرتغالی دل را به لرزه می انداخت.

بردن نام محمد (ص) و علی (ع) با آن صوت زیبا نشان داد که می شود غبار دنیا را از زندگی حذف کرد و در مسیر اسلام قرار گرفت. می شود بار دیگر به اعماق دل رجوع کرد که ای سرگشته وادی حیرت! یادت می آید در این روزمرگی های دنیوی چقدر بندگی را زندگی کرده ای؟!

لوئیس سباستین پرتغالی در گفت و گو با خبرنگار «دیارباران» در مورد تشرف به دین مبین اسلام گفت: یک سال و نیم پیش از طریق فضای مجازی بایک دختر خانم گیلانی آشنا شدم و در نهایت این آشنایی منجر شد تا من برای ملاقات این دختر خانم به ایران سفر کنم.
وی شرط خانواده این دختر خانم را تشرف به دین اسلام عنوان کرد و با اشاره به ورود همزمان دو اتفاق خوب ازدواج و اسلام در زندگی خود، افزود: قبل از آمدن به ایران در مورد اسلام کتاب های زیادی را مطالعه کردم تا با تحقیق و پژوهش با محتوای اسلام بیشتر آشنا شوم.
لوئیس سباستین که بعد از مسلمان شدنش در مسجد بقیه الله رشت، نام علی را برای خود انتخاب کرد، عنوان کرد: فضایی که در آن قرار گرفتم خیلی جذاب و دلنشین است و با انگیزه و از صمیم قلب اسلام را قبول کردم.شهادتین با لهجه پرتغالی + صوت