شنیده های حکایت از میهمانی شبانه آقای نماینده دارد. گویا این نماینده علاقه مند به مسایل شهرداری، چند شب پیش به اتفاق اهل و عیال به منزل یکی از اعضای شورای شهر رفته و از او می خواهد تا نشستی را با شهردار برای پایان دادن به برخی مسایل داشته باشند. هر چند خواهش آقای نماینده هم راه به جایی نمی برد تا دست از پا درازتر و با حنجره ای خسته از فریاد از منزل عضو شورا خارج شود.

ندای گیلان:   خزرآنلاین نوشت: “عصرونه” امروز خبرهای جالبی از دو موضوع مهم دارد. نخست نگرانی های برخی شهروندان رشتی در خصوص طرح ترافیک و دوم داستان عجیب بازنشری عکسی مربوط به حرکت عجیب یک دانشجوی گیلانی آن هم پس از 8 سال!

برقراری طرح ترافیک در شهر رشت تبدیل به سوژه مهم و داغ رسانه های مکتوب و مجازی شده است. در همین راستا خزرآنلاین،  به طرح 8 سوال اساسی و مهم از مسئولان این امر پرداخته است که به دلیل اهمیت موضوع در “عصرونه” بازنشر داده می شود:

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت از اجرای محدوده طرح ترافیک در مسیرهای منتهی به میدان شهرداری این شهر خبر داد.

شاهرخ طلیسگر گفت: “محدوده طرح ترافیک خودرو از دو هفته آینده در رشت اجرایی می شود.”

وی با بیان اینکه این طرح از پیش از سال جاری مدنظر بود، افزود: “با همکاری پلیس راهور در تلاش هستیم که بار ترافیکی بافت مرکزی رشت را کاهش دهیم و به همین منظور با تعیین محدوده طرح ترافیک در مسیرهای منتهی به میدان شهرداری این مهم مدنظر قرار گرفته است.”

طلیسگر به هدایت خودروهای شخصی در محدوده طرح ترافیک به پارکینگ های فعال در مسیرهای مشخص اشاره کرد و گفت: “بر اساس طرح مذکور تردد در مسیرهای میدان بسیج (صیقلان) به شهرداری، خیابان انقلاب (حاجی آباد) به میدان شهرداری، خیابان سعدی (ابتدای دهانه خیابان معلم) به شهرداری تنها با ناوگان حمل و نقل عمومی انجام می پذیرد.”

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت ادامه داد: “با آغاز محدوده طرح ترافیک، شهروندان و مسافران از ساعت شش و نیم صبح تا ۲۲ شب مجاز به استفاده از خودروهای شخصی در مسیرهای فوق نیستند.”

وی افزود: “برای اطلاع رسانی بهتر به شهروندان و مسافران، تابلوهای نشان دهنده طرح ترافیک در نقاط معین شده مسیرها نصب شده است.”

در این میان اما ذکر چند نکته ضروری است:

1. ساعات آغاز و پایان طرح ترافیک بر چه اساسی انتخاب شده اند؟! طرح ترافیک در کلانشهرها به خصوص تهران بزرگ با شلوغی مفرط از ساعت 6:30 صبح شروع و 5 عصر به پایان می رسد. دلیل انتخاب ساعت 22 برای پایان طرح ترافیک چه بوده است؟!

2. آیا این طرح در تمامی روزهای هفته و جمعه ها و تعطیلات رسمی هم بر قوت خود باقیست؟ بی شک روزهای جمعه و تعطیلات رسمی حجم خودروها در معابر اصلی کاهش می یابد و لذا مشخص نیست چرا مسئولان امر استثنایی برای این روزها قائل نشده اند.

3. آیا قرار است آرم طرح ترافیک به فروش برسد؟ بی تردید برخی از شهروندان رشتی به دلیل قرار گرفتن منزل و یا محل کارشان مجبور به عبور از خیابان های فوق الذکر در ساعات مشخص شده هستند و لذا در صورت اجرایی شدن این طرح، ضرورت فروش آرم طرح ترافیک به انواع مختلف احساس می شود.

4. معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری رشت در خصوص مشاهده خودروهای شخصی در محدوده طرح ترافیک تنها به گفتن اینکه این خودروها به پارکینگ منتقل می شوند، بسنده کرده است این در حالی است که در بسیاری از کلانشهرها در صورت تخلف خودروهای شخصی در محدوده طرح ترافیک، تنها به جریمه بسنده می شود و انتقال خودرو به پارکینگ با توجه به اینکه طی روال اداری آزاد سازی خودرو برای بسیاری از رانندگان، مشکل است، مرسوم نیست.

5. دلیل این اطلاع رسانی ضعیف چه بوده است؟ بسیاری از شهروندان رشتی با مشاهده تابلوهای طرح ترافیک به یک باره شوکه شدند و مشخص نیست چرا شهرداری رشت پیش از این اقدام به اطلاع رسانی در رسانه ها در این خصوص نکرده است؟

6. مطمئنا برخی افراد به دلایلی همچون بیماری قادر به استفاده از وسایل نقلیه عمومی نبوده و از طرفی در حال حاضر شرایطی برای خرید آرم طرح ترافیک وجود ندارد و حتی اگر چنین موردی پیش بینی شود هم مطمئنا قیمت آن با بودجه بسیاری از این بیماران همخوانی ندارد. تکلیف این بیماران برای عبور و مرور به مرکز شهر و محدوده طرح ترافیک چیست؟

7. تکلیف افرادی که ساکن در محدوده طرح ترافیک هستند، چیست؟ آیا این دسته از شهروندان به دلیل قرارداشتن محل زندگی‌اشان در محدوده این طرح، تنها پس از پایان یافتن زمان ممنوعیت ورود به محدوده طرح ترافیک می‌توانند خودروی خود را از پارکینگ منزلشان خارج کنند؟!

8. مسیرهای جایگزین برای طرح ترافیک به چه صورت است؟ آیا مسیرهای جایگزین برای طرح ترافیک می تواند در اوج ساعات شلوغی روز پاسخگوی حجم فراوان اتوموبیل های شخصی باشد؟!

بازنشر عکسی پس از 8 سال و انتصاب آن به سهمیه بندی بنزین!

سایت شهدای ایران به انتشار تصویر زیر پرداخته و رفتن او به دانشگاه با الاغ را اعتراض دانشجوی گیلانی در اعتراض به حذف سهمیه بنزین دانسته است.

اما انتشار این عکس تاریخچه طولانی دارد به نحوی که اولین بار سال ها پیش و در جریان اولین سهمیه بندی بنزین برخی آن را در شبکه های مجازی و سایت های آن روزها انتشار دادند. گویا هر بار همزمان با افزایش قیمت بنزین، کاهش سهمیه بنزین و … قرار است این عکس در فضای مجازی منتشر شود. هر چند در اصالت این عکس و اینکه گفته می شود دانشجوی مزبور گیلانی است، تردید است.

عروسی که جان مادرشوهر را نجات داد 

رصد رودسر نوشت: در آتش سوزی یک واحد مسکونی، جلال همرنگ رئیس بیمارستان شهید انصاری رودسر گفت: بر اثر آتش سوزی این واحد مسکونی یک زن ۲۹ ساله فوت، یک پیرزن ۶۰ ساله به صورت سطحی مصدوم و ۲ نوجوان ۱۶ و ۱۷ بر اثر سوختگی شدید به مرکز درمانی بیمارستان شهید انصاری رودسر انتقال پیدا کردند.

 

یکی از شاهدان عینی گفت: عروس ۲۹ ساله برای نجات مادر شوهر خود که در آتش گرفتار شده بود با ایثار و فداکاری جان مادر شوهرش را نجات داد ولی خودش متاسفانه در آتش گرفتار شد. با توجه اینکه جاده دسترسی به این واحد مسکونی، جاده مناسبی نبوده و به اصلاح محلی جاده مال رو اطلاق می شود، تیم آتش نشانی موفق به حضور منزل گرفتار در حریق نشده و منزل مسکونی به همراه کلیه لوازم موجود در آن به کلی سوخت و پس از تخریب کامل به تلی از خاکستر تبدیل شد.

نکته قابل توجه حضور اهالی روستا به ویژه کارکنان حاضر در کارگاه سد مخرنی پلرود جهت اطفاع حریق بود.

فعالیت های انتخاباتی آقای معاون!

معاون فرماندار یکی از شهرستان های غرب گیلان در یک اقدام غیر قانونی در جلسات انتخاباتی اصلاح طلبان این شهرستان شرکت کند.

به گزارش مریان خبر به نقل از ماسال نیوز، این معاون فرماندار که در جلسات حامیان دولت تدبیر و امید شهرستان شرکت می کند تا چندی پیش مسئول این گروه سیاسی انتخاباتی بود.

به گفته یک منبع آگاه هدف از تشکیل جلسات انتخاباتی از سوی این معاون فرماندار، انتخاب گزینه اعتدالیون برای انتخاباتی آتی است.

در انتخاباتی درون گروهی که با تازگی انجام گرفته است ا. ن از فعالان اصلاح طلب این شهرستان به عنوان مسئول گروه انتخاب شد اما ظاهرا این انتخاب اعضای گروه موجب ناراحتی آقای معاون شده و وی را بر آن داشته است تا با مشاور عالی … که از قضا دستی بر آتش جناح بازی های سیاسی در استان دارد جهت بازگشتش به ریاست گروه رایزنی نماید.

جلسات گروه هم اکنون در یکی از آموزشگاههای آموزشی خصوصی برگزار می شود و نکته جالب تر این است که فرماندار این شهرستان نیز در صدد نامزدی در انتخابات آتی است و فعالیت های آقای معاون نشان می دهد آقای فرماندار گزینه مورد نظرشان برای انتخابات آتی نخواهد بود.

 

فصل آخر داستان پر فراز و نشیب شورای شهر سوم فومن

بهجت نیوز امروز نوشت: در آخرین روزهای سال ۹۱ بود که خبری سراسر استان گیلان را در شوک فرو بُرد و آن خبر دستگیری ۶ عضو متخلف شورای شهر رشت بود. 

به گزارش بهجت نیوز؛ نمایندگان شورای شهر و روستا مطمئنا جزو نزدیک ترین رده های ارتباط مستقیم مسئولین با مردم هستند.

جایگاه شورای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی، جایگاه بسیار مهم و صاحب نفوذی در جهت عمران و آبادی هر شهر یا روستاست.نقش این شورا در عمران و شهرسازی، زیباسازی، فرهنگ عمومی شهر، تغییر یا تثبیت ساختار شهری، توسعه شهر، حل معضلات و مشکلات زیر بنایی و روبنایی شهر و همچنین انتخاب شهردار و دیگر وظایف بسیار با اهمیت است.

وجود شوراها به قدری در پیشبرد اهداف نظام دارای اهمیت است که باید دقت بسیاری در انتخاب اعضای آن صورت بگیرد.نظارت هایی که توسط سازمان های نظارتی کشور صورت میگیرد مطلوب اما عالی نیست و به همین جهت باید رسانه ها و مردم نقش یار دوم را در کنار این سازمان‌ها ایفا کنند.

اعضای شورای شهر که باید دغدغه اصلی آنها کسب درآمدهای قانونی بیشتر و افزایش درآمد شهرداری باشد تا بتوانند خدمات بیشتری به شهروندان ارائه نمایند متاسفانه در برخی موارد از آراء مردمی سواستفاده کرده و راه را برای انجام تخلفات هموار میکنند.

در طی چند سال اخیر بودند افرادی که با تبلیغات زیاد و خرج های فراوان وارد صحن شوراها شده اند و با تخلفات زیاد باعث سلب اعتماد مردم از مسئولین و … شده اند.

نمونه بارزی که طی چند سال اخیر در کلانشهر رشت رُخ داد از جمله همین موارد است.خبری که در زیر مشاهده میکنید مربوط به اعلام عمومی و رسمی تخلفات اعضای شورای شهر و شهرداری رشت می‌باشد :

“شورای سوم پس از حواشی فراوان و تخلفات گسترده مالی و اداری اخذ رشوه، اختلاس و ارتشاء در فرودین ماه ۱۳۹۲ توسط هیات حل اختلاف و رسیدگی به شکایات از شوراهای اسلامی استان گیلان منحل شد و برخی اعضای این دوره شورا به همراه دو شهردار سابق رشت و هفت نفر از کارمندان شهرداری رشت بازداشت و تحت پیگرد قضایی قرار گرفتند.

براساس شماره دادنامه ۹۳۰۹۹۷۱۳۱۴۵۰۱۱۵۴ مورخه ۹۳/۸/۲۹ و شماره حکم ۹۳۰۶۶۰ و شماره پرونده ۹۲۰۹۹۸۱۳۱۵۱۰۰۰۳۱ رای صادر شده به قرار زیر است: بر این اساس حکم برائت آقایان موسی ناصح ,غلامرضا خاکسار, هادی رمضانی و محمود فریدونی از اتهام شرکت در اختلاس و محمد محمودیان از اتهام شرکت در اختلاس و ارتشا صادر می گردد. غلامرضا هاتفی به اتهام شرکت در ارتشا به مبلغ ۹ میلیارد ریال با همکاری محمدرضا قاسمی و سیزده میلیارد ریال به اتفاق محمود مباحی احراز و هاتفی به تحمل ده سال حبس و پرداخت سیزده میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت و انفصال از خدمات دولتی به مدت یک سال و تحمل ۳۰ ضربه شلاق محکوم می گردد.همچنین وی به اتهام داشتن تجهیزات دریافت ماهواره و آلات قمار به تحمل کیفر محکوم می گردد. محمدرضا قاسمی به اتهام شرکت در ارتشا به مبلغ ۹ میلیارد ریال با همکاری غلامرضا هاتفی به تحمل پنج سال حبس,بیست ضربه شلاق و تادیه سه میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شده است. دادگاه محمود مباحی را به اتهام شرکت در ارتشا با همکاری غلامرضا هاتفی به مبلغ سیزده میلیارد ریال به تحمل ۷ سال حبس و بیست ضربه شلاق و انفصال از خدمات دولتی به مدت یک سال و نیز پرداخت مبلغ سیزده میلیارد ریال به عنوان جزای نقدی در حق دولت و به اتهام داشتن اسپری دفاع شخصی به تادیه جزای نقدی به مبلغ ده میلیون ریال و به دلیل داشتن تجهیزات دریافت ماهواره او را به تحمل کیفر محکوم می نماید. “

حال این روزها پس از گذشت نزدیک به دو سال از شروع بکار دوره چهارم شورای شهر فومن، پرونده اتهامات شهردار و اعضای شورای شهر پیشین فومن در روزهای پایانی خود بسر می‌برد.حرف و حدیث های زیادی در خصوص احکام صادره دهان به دهان بین مردم میچرخد که البته هیچ‌کدام از آنها به صورت قانونی و رسمی اعلام عمومی نشده و نمتوان به انها اعتنا کرد هرچند که در صورت اهراز تخلفات صورت گرفته انتظار اشد مجازات برای برخورد با خاطیان امر که باعث سلب اعتماد مردم شده اند انتظار می‌رود.

در هر حال مردم فومن دیگر مدت هاست که از سر تقصیرات نفرات پیشین گذشت کرده‌اند و دل به شهردار و اعضای جدید شورای شهر داده اند تا با توکل بر خدا و با توان و همت مضاعف بتوان کشتی به گل نشسته این شهر را به ساحل آرامش رساند.

روزنوشت جالب ندیمی و کنایه او به اصلاح طلبان!

ابوذر ندیمی در روزنوشت سه شنبه 5 خرداد 94 می نویسد: 

افراط:
یادش به خیر !
رورگارى! افراط اصلاحات یا چپ !؟( یار افراط راست) به هاشمى عنوان عالیجناب سرخ پوش وبه ناطق عنوان طالبان مى داد و ما را متهم به احتیاط و محافظه کارى مى نمود.

اما امروز همان جماعت هرهرى مسلک، (بلکه  هرهرى مذهب) ازهاشمى وناطق به عنوان امید اصلاحات صحبت ( بلکه تمنّا) مى نمایند.

این عالى جنابان!؟( افراط) براى ما هم اوّلا ازهمه زندگى یک سه چهار سالى یادشان است؟!

ثانیاً به دلیل همین سابقه( افراطى وکر وکور وجزمى وقالبى!؟) محلى از اعراب ندارند.

میهمانی شبانه آقای نماینده!

شنیده های  حکایت از میهمانی شبانه آقای نماینده دارد. گویا این نماینده علاقه مند به مسایل شهرداری، چند شب پیش به اتفاق اهل و عیال به منزل یکی از اعضای شورای شهر رفته و از او می خواهد تا نشستی را با شهردار برای پایان دادن به برخی مسایل داشته باشند. هر چند خواهش آقای نماینده هم راه به جایی نمی برد تا دست از پا درازتر و با حنجره ای خسته از فریاد از منزل عضو شورا خارج شود.