مدیرکل دامپزشکی گیلان با اشاره به معدوم‌سازی ۳ کانون آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در گیلان گفت: تعداد طیوری که در مجموع معدوم شدند ۷۰۰ قطعه بوده است.

به گزارش ندای گیلان،سهراب عاقبتی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شناسایی 3 کانون آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در گیلان اظهار داشت: این کانون‌ها در شهرستان‌های رشت، صومعه‌سرا و رضوانشهر شناسایی شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان گیلان با اعلام اینکه عملیات معدوم‌سازی در این 3 کانون آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان صورت گرفته است، عنوان داشت: تعداد طیوری که در مجموع این 3 شهرستان معدوم شدند 700 قطعه بوده است.

عاقبتی با بیان اینکه طیور معدوم شده دارای ارزش ریالی 170 میلیون ریال بودند گفت: زمانی که اداره‌کل دامپزشکی مبادرت به معدوم‌سازی طیور می‌کند براساس نظر کمیته ارزش‌گذاری به صاحبان آن طیور از محل اعتبارات ملی سازمان دامپزشکی غرامت پرداخت می‌شود.

وی خطاب به روستائیان، شهروندان گیلانی و پرورش دهندگان صنعتی طیور ابراز داشت: از تمام فعالان این حوزه می‌خواهیم تا نکات قرنطینه‌ای لازم را در هنگام پرورش طیور رعایت کرده و از تماس طیور روستایی با پرندگان وحشی جلوگیری کنند.

مدیرکل دامپزشکی گیلان با تاکید بر لزوم توجه پرورش‌دهندگان طیور به اطلاعیه‌های این اداره‌کل افزود: به‌تمام شهروندان گیلانی اطمینان خاطر می‌دهیم که فرآورده‌های تولیدی طیور که تحت نظر این اداره تولید می‌شود بی‌خطر بوده و می‌توانند با خیال راحت از آن‌ها استفاده کنند.