از روز سه شنبه اول فروردین به‌تدریج شرایط برای نفوذ هوای سرد و بارش‌زا مهیا بوده و پیش بینی می‌شود که از سه شنبه به‌ویژه از عصر، بارندگی در منطقه آغاز شود.

به گزارش ندای گیلان،بهمن کمانگر در گفت‌وگو یی با بیان اینکه نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده عبور متناوب امواج کم و بیش ناپایدار در سه روز اول هفته و نیز عبور موج ناپایدار در سه روز دوم از منطقه است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه تا روز دوشنبه 30 اسفندماه غالباً آسمان استان نیمه ابری بوده و هوا مه آلود است و شرایط برای بارش‌های خفیف و پراکنده بهاری مهیا است گفت: در این مدت گاهی کاهش ابر نیز به‌صورت موقت و منطقه‌ای به‌ویژه برای دوشنبه مورد انتظار است.

وی افزود: از روز سه شنبه اول فروردین به‌تدریج شرایط برای نفوذ هوای سرد و بارش‌زا مهیا بوده و پیش بینی می‌شود که از سه شنبه به‌ویژه از عصر، بارندگی در منطقه آغاز شود.

کمانگر تصریح کرد: بارندگی و وزش باد در روز چهارشنبه 2 فروردین از شدت بیشتری برخوردار است و بارش در ارتفاعات به‌صورت برف پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه دریا نیز مواج خواهد شد و با توجه به شرایط ناپایداری احتمال رعد و برق نیز وجود دارد، اظهار داشت: لازم است مسئولان مرتبط با سفرهای نوروزی و نیز مسافران آمادگی لازم و تمهیدات مناسب را فراهم آورند.

وی با بیان اینکه از پنجشنبه 3 اسفند ماه به‌ویژه عصر، سامانه سرد و بارشی، تضعیف شده و به‌تدریج از منطقه خارج شده و کاهش ابر و افزایش دما مورد انتظار است افزود: برای روز جمعه 4 اسفند ماه نیز آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی افزایش ابر و افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

تسنیم