مدیر عامل آب منطقه ای گیلان به اتفاق مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان در خصوص نظارت بر توزیع عادلانه آب ، از شبکه های آبیاری دشت فومنات بازدید کرد .

به گزارش ندای گیلان از رشت،وحید خرّمی در حاشیه این بازدید اظهار داشت؛ اولین نوبت آبگذاری کانال های آبیاری از روز پنجم اردیبهشت ماه در کانال های فومنات و راست سنگر (مناطق شرقی استان) و از نهم اردیبهشت ماه در کانال چپ سنگر (مناطق مرکزی استان) آغاز شده است.

وی افزود: در این مدت انتظار می رود که کشاورزان نشاء برنج را بر اساس تقویم زراعی به انجام برسانند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان با اشاره به کاهش شدید ورودی آب به سد سفیدرود و همچنین رودخانه های استان به دلیل کاهش نزولات جوی تصریح کرد: در سال آبی جاری برای لایروبی ۵۰۰ کیلومتر از انهار و زهکش های نیازمند به لایروبی در استان برنامه ریزی صورت گرفت که تاکنون ۴۸۰ کیلومتر از آنها لایروبی شده است.

خرّمی با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت های منابع آبی در جهت تأمین آب زراعی گفت: در محدوده فومنات که امروز بازدید شد، اراضی که در نوبت وصل آب قرار دارند به خوبی در حال آبگیری هستند و آب مناسبی در مسیر آنها جریان دارد و اظهار امیدواری کرد؛ انشاله تا پایان این مرحله از آبگذاری، کلیه شالیزارها محدوده آبدار خواهند شد.