مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید زیر ساخت های جاده ای گیلان افزایش یافته است گفت: میانگین شاخص برخورداری آسفالت گیلان ۵۳ درصد بوده که از شاخص کشوری کمتر است.

به گزارش ندای گیلان،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در آئین افتتاح 152 کیلومتر از بهسازی و روکش راه روستایی گیلان در روستای شلمان شهرستان شفت اظهارکرد: راه یکی از شاخصه های توسعه جوامع محسوب می شود.

 وی با بیان اینکه درجه پیشرفت هر جامعه ای با توجه به توسعه زیر ساخت جاده ای سنجیده می شود گفت: بعد از انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت چشم‌گیری در این بخش بودیم، قبل از انقلاب گیلان دارای 343 کیلومتر راه روستایی شوسه بود ولی اکنون 9 هزار و 130 کیلومتر راه روستایی دارد که از این مجموع بیش از چهار هزار کیلومتر آن، آسفالته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان اذعان کرد: میانگین شاخص برخورداری راه مناسب و آسفالت در گیلان 53 درصد است که از میانگین کشوری کمتر بوده و با سعی و تلاش می توان این شاخص را افزایش داد.

وی تصریح کرد: قبل از دولت تدبیر و امید این شاخص  39.5 درصد بود اکنون با همت و تلاش و حمایت های دولت افزایش یافته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان افزود: 2 هزار و 905 آبادی در گیلان وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 60 آبادی بالای 20 خانوار بوده و 50.24 درصد آنها دارای آسفالت هستند.

نازک کار اضافه کرد: یک هزار و 35 آبادی در گیلان زیر 20 خانوار است که 55.88 درصد از این روستاها از راه آسفالت برخوردار هستند.

وی خاطر نشان کرد: با تامین منابع و قیر مناسب مابقی راه های باقی مانده از نعمت آسفالت برخوردار خواهند شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان اظهار کرد: 152کیلومتر از راه های روستایی گیلان با اعتبار 26 میلیارد تومان بهسازی و روکش شده که امروز به بهره برداری رسید.

شبستان