فرماندار فومن با بیان اینکه ورزش یکی از ابزارهای مهم مقابله با آسیب ها است، گفت: ضعف ها باید در حوزه ورزش و جوانان شناسایی شده و بر اساس آن سیاستگذاری انجام شود.

به گزارش ندای گیلان از فومن،موسی فکور در جلسه شورای فرهنگ عمومی با تاکید بر اینکه ورزش یکی از ابزارهای مهم مقابله با آسیب‌ها است، افزود: ما باید ضعف‌ها را در حوزه ورزش و جوانان ببینیم و در همین راستا سیاست گذاری شود.

فکور با بیان اینکه کارگروهی در جهت شناسایی ضعف‌ها در حوزه ورزش و جوانان تشکیل تا آسیب‌ها شناسایی شود، ادامه داد: در این کارگروه از مربیان ورزشی استفاده شود که ورزشکار از آنها الگوپذیری داشته باشد و نکات اخلاقی را از این افراد بیاموزند.

فرماندار فومن به حوادث اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: اکثر افرادی که از این فضا تأثیر گرفتند قشر نوجوان ما بود که این حوزه نیازمند توجه بیشتر است.

فرهنگ یک موضوع با اهمیت در سطح جامعه است

یوسف نیک انجام رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن با اشاره بر پیگیری و اجرایی شدن مصوبات گذشته شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: بازسازی ساختار فرهنگی بر عهده شورای فرهنگ عمومی علی الخصوص اعضای حقوقی این شوراست.

وی با بیان اینکه فرهنگ یک موضوع با اهمیت در سطح جامعه به شمار می‌رود، ادامه داد: نقش خانواده، مدرسه و دانشگاه در فرهنگ سازی صحیح بسیار مؤثر است.

اهدای زمین با کاربری ورزشی به قهرمانان ملی

بابک خلیلی رئیس اداره ورزش و جوانان فومن در این جلسه به مشکلات حوزه ورزش و جوانان پرداخت و گفت: با توجه به اینکه هفته جوان را پیش رو داریم پیشنهاد می‌شود که زمین‌های با کاربری ورزشی را به قهرمانان این حوزه اهدا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه زمین‌های با کاربری ورزشی حتماً در آن باید سالن یا باشگاهی ساخته شود، اضافه کرد: این زمین‌ها فقط در حوزه ورزش می‌تواند استفاده شود که هم سبب اشتغالزایی شده و هم جوانان اوقات فراغت خود را می‌توانند از این سالن‌ها بهره مند شوند.

ضرورت داشتن برنامه جامع در حوزه ورزش و جوانان

حجت الاسلام مهدی راثی رئیس اداره تبلیغات اسلامی فومن در ادامه این جلسه به ضرورت داشتن برنامه جامع در حوزه ورزش و جوانان اشاره کرد و افزود: بر همین اساس شهرستان نیازمند کارگروهی است که نقشه راه و افق آینده را ترسیم کند.

وی ادامه داد: ما در این زمینه هنوز کار تشکیلاتی هنوز انجام نداده‌ایم که این حوزه نیازمند توجه بیشتر است.

لزوم نظارت بیشتر در باشگاه‌ها و اماکن ورزشی

سرهنگ علی نقی پارسا جانشین فرمانده سپاه ناحیه فومن بر لزوم نظارت بیشتر اداره ورزش و جوانان بر باشگاه‌ها و اماکن ورزشی تاکید کرد و افزود: در برخی از باشگاه‌ها به جای پرداختن به ورزش، به کودکان و بقیه سنین آموزش رقص می‌دهند.

وی با بیان اینکه در راستای فرهنگ سازی می‌بایست توجه بیشتری به حوزه ورزش و جوانان صورت گیرد، ادامه داد: پرداختن به این مقوله قطعاً دغدغه‌های خانواده‌ها را نیز کاهش می‌دهد.