سفر اخیر رییس جمهور به گیلان تبعاتی برای دو شرکت معتبر هواپیمایی در گیلان داشت و مدیرانش را در آستانه تغییر قرار داد.

ندای گیلان:سفر اخیر رییس جمهور به گیلان تبعاتی برای دو شرکت معتبر هواپیمایی در گیلان داشت و مدیرانش را در آستانه تغییر قرار داد.

شنیده ها از منابع موثق حاکیست که وقتی رییس جمهور و همراهانش به گیلان سفر کردند و قدم به باند فرودگاه رشت گذاشتند عدم وجود پروازهای خارجی در این فرودگاه بین المللی توجه یکی از همراهان رییس جمهور را جلب کرد. از این رو بعد از بازگشت هیات همراه رییس جمهور به پایتخت موضوع پیگیری شد و از این رو به نظر می رسد که در طی روزهای آینده حداق مدیر یکی از شرکت های معروف خصوصی هواپیمایی در گیلان از کار برکنار شده و مدیرعامل قبلی مجددا پشت صندلی ریاست قرار بگیرد. این درحالی است که تیم همراه دولت انتقادات سختی را نیز به شرکت هواپیمایی دولتی در گیلان هم وارد ساخت که چرا این شرکت با آن هم بودجه و پرسنل نتوانسته تاکنون حتی یک پرواز خارجی به جز پروازهای حج در رشت برقرار کند.
حال عدم پروازهای خارجی در شهری که روزانه صدها مسافر به خارج از کشور دارد دلیلی شده برای تغییرات گسترده در دو شرکت بزرگ هواپیمایی در گیلان. یکی خصوصی و دیگری دولتی.
از سال ۱۳۹۱ که فرودگاه رشت در ایام تعطیلات آخرین پروازهای خارجی اش را انجام داد با تغییر کادر مدیران دو شرکت دیگر هیچ پروازی به خارج از کشور از فرودگاه رشت انجام نشد و روزانه صدها مسافر گیلانی که قصد پرواز به خارج از مرزهای ایران را داشتند مجبور شدند ابتدا مسافت زیادی را تا تهران و فرودگاه امام خمینی بپیمایند و از آنجا به سفرهای خارجی بروند. از این رو گمانه زنی ها حکایت از تغییر زودهنگام مدیران این دو شرکت هواپیمایی دارد. شرکت هایی که در اکثر فرودگاه های ایران پروازهای خارجی دارند اما در فرودگاه رشت که نام بین المللی برخود دارد قادر به برپایی پروازهای خارجی نیستند.
عدم وجود پروازهای خارجی در رشت درحالی است که این با توجه به نزدیکی به منطقه آزاد انزلی و طرح توسعه آن و جهت تسهیل امور تجاری، بازرگانی توریستی منطقهطبق پیش بینی ها باید به صورت هفتگی پروازهایی به کشورهای همسایه جهت تبادل مسافر و تبادل کالا داشته باشد.