جواد عباسی افزود: متاسفانه تعدادی از هتل های گیلان با خطر صدور اجراییه بانک ها مواجه هستند که می بایست برای رفع این موضوع هر چه سریع تر چاره ای اندیشیده شود.

ندای گیلان:جواد عباسی افزود: متاسفانه تعدادی از هتل های گیلان با خطر صدور اجراییه بانک ها مواجه هستند که می بایست برای رفع این موضوع هر چه سریع تر چاره ای اندیشیده شود.

وی اظهار کرد: برای پیشگیری از این روند، سرمایه گذاران حوزه گردشگری استان بایستی پیش از سرمایه گذاری، موظف به استعلام نیازسنجی از جامعه هتلداران استان شود تا بر اساس ضرورت و توجیه اقتصادی، اقدام به سرمایه گذاری کنند.

وی ادامه داد: همچنین گردشگری و هتلداری در کشور برای ارایه تسهیلات جزو بنگاه های زودبازده تلقی می شوند و بر همین اساس، می بایست تسهیلات اخذ شده را بمدت پنج سال پرداخت کنند که چنین چیزی در هیچ کجا مرسوم نیست.

عباسی از مسوولان سازمان میراث فرهنگی خواست دست کم برای سرمایه گذاران جدید مدتی 15 ساله برای بازپرداخت تسهیلات به بانک ها در نظر گرفته شود.

وی عنوان کرد: در زمان حاضر تغییر کاربری هتل های در خطر تملک، می تواند راهکاری مناسب برای پیشگیری از این خطر باشد .

وی بدون اشاره به تعداد هتل های در خطر تملک بانک ها تاکید کرد: می بایست هر چه سریع تر برای این موضوع از سوی استان و سازمان میراث فرهنگی چاره ای اندیشیده شود.

به منظور بررسی مسایل و مشکلات واحدهای اقامتی و نیز معوقات بانکی اماکن یادشده، روز گذشته (یکشنبه) نشستی با حضور رییس و مدیرعامل جامعه هتلداران و نیز برخی از واحدهای بدهکار به بانکها برگزار و ضمن بررسی دلایل بروز این مشکلات، راهکارهایی برای رفع این مساله با همکاری مشاور حقوقی جامعه هتلداران و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان پیشنهاد شد.

75 هتل، 21 هتل آپارتمان، 67 مجتمع گردشگری، 45 مهمانپذیر، 802 مسافرکاشانه، 209 واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و 52 دفتر خدمات مسافرتی در طرح نوروزی امسال گیلان فعالیت داشتند .

ایرنا