شبکه تلویزیونی تهران در قالب اچ دی با حضور رئیس رسانه ملی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، دقایقی پیش مراسم افتتاحیه شبکه تهران با حضور محمد سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما و جمعی از مدیران رسانه از جمله علی اصغر پورمحمدی معاون سیما و احسان کاوه مدیر شبکه تهران با قرائت آیاتی از قران کریم آغاز شد.

این مراسم در سالن همایش‌های سیما در حال برگزاری است.

در ابتدای این مراسم «احسان کرمی» که اجرای برنامه را برعهده داشت، اظهار امیدواری کرد که این شبکه بتواند صمیمی‌تر از گذشته با مردم ارتباط برقرار کند.

وی همچنین در توضیح آرم شبکه تهران گفت: این شبکه از 16 قطعه تشکیل شده که نشانه تهران و شهرهای اطراف آن است و قطعه ای که در این میان می‌درخشد، تهران است.

بنا بر این گزارش، در ادامه این مراسم شیرخدا به اجرای برنامه پرداخت.

به گزارش فارس، در ادامه مراسم کاوه در سخنانی گفت: خوشحالم که در آستانه دهه فجر شبکه تهران افتتاح می‌شود و خوشحالم که این شبکه اچ دی افتتاح می‌شود. بعد از چند ماه تلاش شبانه روزی دوستان این شبکه راه اندازی می‌شود و ما در اول راه هستیم.

وی ادامه داد: شبکه، شبکه تهران است که استانی شاد است و محل آغاز خیلی از اتفاقات و جهادها مانند انقلاب اسلامی بوده است و همچنین اهداء فرزندانی که برای دفاع از وطن رفتند تا ما امروز این شبکه را افتتاح کنیم.

وی افزود:شبکه تهران قرار است آینه تمام قد ما تهرانی‌ها باشد تا خودمان را ببینیم و نقاط ضعف خود را بشناسیم. شبکه ما شبکه جوانی است و 2 خروجی دارد. یکی خروجی روی آنتن و دیگری خروجی روی تلفن‌های همراهمان و امیدوارم با خلاقیت‌هایمان بتوانیم موفق باشیم.

کاوه عنوان داشت: ما هنوز اول راه هستیم و به یاری تمام مسئولین و نخبگان و مشکارت هم استانی‌هایمان نیاز داریم. راه اندازی این شبکه تجربه‌ای عظیم از سوی همکاران صداوسیما بود. حرکتی جهادی که مقرون به صرفه‌تر و کاربردی‌تر بود.

وی در پایان گفت: جا دارد از رئیس رسانه ملی و معاونان تک به تک قدردانی کرده و تقاضا کنم برادران کوچک خود در شبکه تهران را راهنمایی کنند.

به گزارش فارس، اجرای موسیقی توسط محمد اصفهانی از بخش‌های دیگر این برنامه بود. او در اولین اجرای خود ترانه مربوط به تیتراژ «ارمغان تاریکی» را اجرا کرد.

همچنین در ادامه سرافراز در سخنانی گفت: شبکه پنج که قبلا شبکه تهران بود 6 سال قبل تاسیس شد و کم کم هویت ملی پیدا کرد و کم کم ماموریت اقتصادی به این شبکه محول شد و جای شبکه تهران خالی شد. چرا در این مقطع راه اندازی کردیم این بود که به خاطر الزامات مناسبتی که وجود داشت و مهمترینش دو انتخابات پیش رو باعث شد این شبکه زودتر افتتاح شضد. مخصوصا که در شبکه های استانی کاندیداهای خبرگان باید با مردم صحبت کنند.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی اولویت این شبکه است و محیط شهر تهران ایجاب می کند که به همه مسائل بپردازد و موضوع اطلاع رسانی در آینده به گونه ای است که منظومه ای از اتفاقات در دسترس باشد و بتوانند برای تصمیم‌گیری های شهری خود از این شبکه استفاده کنند. از اطلاعات محیط زیستی و ترافیکی با خبر شوند. ما از فناوریهای نوین استفاده می کنیم تا این امکان فراهم شود.

برنامه هایی با ساختار جدید طراحی شده که بخش‌هایی از آن را در قالب تیزرها می‌بینید و با قالب‌های جدید برنامه‌ها ارائه شود. این شبکه با توجه به ساختار یک شبکه چابک با نیروی کم و کارامد و جوان کار می‌کند. شبکه تهران مجری محور خواهد بود و 2 استودیو و یک واحد سیار خواهد داشت.در این شبکه نوار حذف شده و همه چیز از طریق پلی لیست صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: امیدوارم همه سازمان‌ها همکاری کنند تا شبکه‌ای خوب و آموزنده برای تهران و کلان‌شهر تهران داشته باشیم. همچنین من از جناب اصفهانی و جناب شیرخدا تشکر می کنم و جناب شیرخدا به من یادآوری کرد که شهر تهران کدخدا می‌خواهد. البته ارگان‌ها و سازمان‌ها هستند ولی کدخدا وجود ندارد. بهترین ها و زیباترین‌ها و در عین حال زشت‌ترین ها مانند طلاق، آلودگی هوا و .. در تهران وجود دارد. امیدوارم خوبی‌ها افزایش پیدا کرده و بدی ها روز به روز کم‌تر شود.

قرار است در این مراسم،از مرحوم مرتضی احمدی بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون قدردانی شود. همچنین اجرای موسیقی زنده از بخش های دیگر این مراسم است.

شبکه اچ دیگی که مدتی به صورت آزمایشی فعالیت داشت و برای اهالی تهران و برخی استان ها قابل دریافت بوده است از امشب روی آنتن سیگنال شبکه تهران قرار می گیرد.

http://fna.ir/I1XHLP