جعفرزاده ایمن آبادی گفت: دولت در زمینه برخورد با مشکلات منابع آبی جدی نیست، بطور مثال هم اکنون درفلات مرکزی ما بحران آب بیداد می کند .

به گزارش ندای گیلان،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درگفت وگو یی درباره وضعیت بحرانی آب درکشور،گفت: گرد و غبارهای نمکی ناشی از ایجاد سدهای آبی توسط کشورهای همسایه مانند بمباران های شیمیایی با ورود به خاک ایران اثرات نامطلوبی برای سلامت شهروندان ایجاد می کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع رفع بحران آب با اهمیت تر از شرایط محیط زیستی درشرایط فعلی است، تصریح کرد: عقب ماندگی دولت به میزان 90 درصد در بهبود وضعیت مدیریت منابع آبی مشهود است، زیرا اقدامات ما در راستای بهبود وضعیت منابع آبی کوتاه مدت است.

وی ادامه داد: ما در زمینه افزایش راندمان آب و آبیاری قطره ای نیزعقب هستیم، بنابراین دولت باید محور اصلی تمام دستور کارهای جلسات خود را درآغاز موضوع آب قرار دهد، تا بتوان شرایط وضعیت منابع آبی را در راستای در یک اندازه گیری کارشناسی شده مشخص کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس افزود: استان های شمالی ما که پرباران ترین استان های ما هستند، هم اکنون با مشکلات منابع آبی روبرو هستند، زیرا در مناطقی که هم اکنون 1200 میلی متر در سال باران می بارد نیز شاهد مشکلاتی در زمینه منابع آبی هستیم بنابراین چگونه می توان انتظار داشت جایی، که 120 میلیمتر باران ببارد، مشکلات منابع آب نداشته باشد و این امردر انتها نشان دهنده این موضوع است که ما در زمینه مدیریت منابع آب وضعیت مناسبی نداریم.

جعفرزاده ایمن آبادی افزود: دولت در زمینه برخورد با مشکلات منابع آبی جدی نیست، بطور مثال هم اکنون درفلات مرکزی ما بحران آب بیداد می کند .

نماینده مرد م رشت در مجلس،افزود: زنگ خطربحران امنیتی آب به صدا درآمده است وکشورهای همسایه همچون ترکیه و روسیه که ابرهای باران زا ایجاد می کنند بر وضعیت ابرهای آسمان کشورمان نیزتاثیر مناسبی نمی گذارند.

وی ادامه داد: سدی در کشورترکیه احداث شده است که بحران زیست محیطی و معیشتی برای ایران بدنبال دارد بنابراین باید دولت اقدامات اساسی در راستای مقابله با این موضوع در نظر بگیرد و در غیر اینصورت شاهد ایجاد گردو غبار های نمکی به داخل کشور هستیم.

عضو کمیسیون برنامه بودجه، و محاسبات مجلس در گفتگو با خانه ملت یادآورشد: گرچه سالهای گذشته اقداماتی از جنس آبیاری قطره ای، استفاده بهینه ازآب ، ایجادکانال های آبی و عدم صدور مجوز برای چاه های غیر مجاز و سفره های زیز زمینی انجام شده اما این مهم با توجه به وضعیت منابع آبی کشورکافی نیست.