نهمين جلسه فوق العاده شوراي شهر رشت همزمان با بزرگداشت روز شعر و ادب فارسي در صحن علني شورا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از رشت،نهمين جلسه فوق العاده شوراي شهر رشت همزمان با بزرگداشت روز شعر و ادب فارسي در صحن علني شورا برگزار شد.
علوي رئیس شورا در ابتداي جلسه ضمن تبريك روز شعر و ادب و با اشاره به اينكه با پايان ماه اول عملكرد شوراي پنجم نزديك مي شويم گفت:در پايان عملكرد صد روزه دوره چهارم شورا، گزارشي را ارائه كرديم كه اتفاق خوبي بود كه خواهش دارم براي گزارش صد روزه اين دوره هم آماده شويم تا بتوانيم عملكرد مناسبي به مردم ارائه دهیم.
وي ضمن تبريك پيروزي تيم واليبال و اخذ مقام سوم جهاني بيان داشت:اغاز دهه اول محرم و هفته دفاع مقدس را در پيش داريم و در اين زمينه ميهماناني بواسطه حفظ ياد و خاطرات شهداي جمهوري اسلامي داريم كه در فكر برنامه ريزي هاي منجسم در اين زمينه هستيم .
علوي عنوان كرد:سفري در مذاكره با معاونت عمراني وزارت كشور در خصوص نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي داشتيم كه شهر رشت را از امكانات مورد نياز خود بهره مند سازيم.
رياست شوراي شهر رشت افزود:در جلسه اي با سركار خانم ابتكار معاونت امور بانوان و خانواده كشور داشتيم كه قرار شد با شهر رشت در سطح بالايي همكاري كنيم.
احمد رمضان پور نرگسی در نطق پيش از دستور خود اظهار داشت:بايد دو رودخانه رشت را در بحث ملي مطرح كنيم و طرح ملي كردن اين موضوع بسيار مهم است .
وي در خصوص تكريم بازنشستگان بيان داشت:زماني كه كارمند بودم خرج من بسيار كمتر بود،اما الان شرايط سخت تر شده و نياز به همسان سازي حقوق در اين زمينه است.
رمضان پور عنوان كرد:دولت مردان بايد به اين قشر جامعه توجه بيشتري كنند و مطالبات بحق بازنشستگان به موقع پرداخت شود.
اين عضو شورا در رابطه با آغاز سال تحصيلي افزود:امروز شاهد افت تحصيلي در كشور هستيم و بايد به اين زمينه توجه بيشتري كنيم، و تلاش كنيم تا كيفيت آموزشي را بالا ببريم.
وي با اشاره به گراميداشت هفته دفاع مقدس تصريح كرد:در شرايطي سخت كه بالغ بر چندين كشور دنيا بر عليه ما جنگيدند ،مردم ما ايستادگي كردند و با فداكاري جان خود را گذاشتند كه يك وجب خاك كشورمان را به دست بيگانه ها ندهيم.
رمضان پور افزود:نبايد در اين زمينه به منافع شخصي خود بپردازيم چرا كه اين عزيزان شبانه بر دل دشمن هجوم مي آوردند و راه را براي ايثارگران ما باز مي كردند و اين امر جاي تقدير دارد.
در ادامه فاطمه رفيعي مدير كل امور بانوان و خانواده استانداري وارد صحن شورا شد.
علوي بيان داشت: با توجه به ضرورت امور خانواده وبانوان نياز است از حضور سركار خانوم رفيعي در اين زمينه استفاده كنيم و پيوند مجموعه مديريت شهري با مجموعه ستادي امور بانوان استانداري از موارد مهمي است كه نياز به توجه بيشتري دارد.
رفيعي در ابتداي سخنان خود اذعان داشت:اداره كل امور و خانواده با برنامه هاي خود بهتر مي تواند به اهداف مورد نظر برسد و هدف ما اين است تلاش كنيم جامعه خودمان را به توسعه پايدار نزديک تر كنيم و در تمامي ابعاد در كنار هم به فعاليت بپردازيم.
وي تصريح كرد:در اين راستا مردم هم بايد با ما همراهي داشته باشند،چرا كه تا مردم خواهان اين مسائل نباشند برنامه هاي ما درست و آنگونه كه انتظار داريم پيش نخواهد رفت.
رفيعي خاطر نشان كرد:اداره امور بانوان و خانواده استانداري در تلاش است با تعامل با دستگاه هاي اجرايي شرايطي مناسب را فراهم كند.
اين مقام مسئول عنوان كرد:دعوت امروز مي تواند حركت بسيار زيبايي براي افزايش هم افزايي شوراي شهر و ستاد امور بانوان باشد.
رفيعي افزود:نيازمند به برنامه هايي هستيم كه قابل اجرا باشد و در اين زمينه از نقطه نظرات دوستان با تجربه استفاده خواهيم كرد.
وي گفت:مطالباتي از مردم وجود دارد كه بحق است و سعي مي شود كه اين مطالبات منعكس شود و اين هم افزايي مي تواند براي استان الگو باشد.
رفيعي در خصوص برنامه هاي آتي خود اظهار داشت:تشكيل اتاق هاي فكر با استفاده از نظرات زنان فرهيخته از برنامه هاي ما مي باشد كه در اين امر از آنها استفاده كرديم.
وي ادامه داد:بحث بهداشت ،سلامت و حاشيه نشيني ،شاداب سازي و نشاط در سطح شهر و ..از مطالبات بحق مردم بشمار مي رود كه نياز به توجه بيشتري دارد.
بازارچه مخصوص بانوان از جمله مواردي است كه رفيعي به ان اشاره كرد و افزود:در تلاش هستيم كه اين خلاء را پر كنيم و محلي براي عرضه محصولات بانوان ايجاد كنيم.
رفيعي سراي محلات را از ديگر مطالبات بانوان دانست و عنوان كرد:اين سراي محلات مي تواند در ارتقاي آگاهي ها بسيار تاثير گذار باشد.
مديركل امور بانوان و خانواده استانداري اذعان داشت:سامان دهي كودكان خياباني امري بسيار مهم است كه براي ما بسيار نگران كننده است.
همچنين رفيعي به سامانكده مناسب براي بانوان اشاره كرد و افزود:سامان كده هاي موجود در شان شهر ما نيست و نياز است كه اين سامانكده ها تمامي استانداردهاي لازم را داشته باشد
وي خاطر نشان كرد:شهر رشت نياز به زيباسازي و فضاهاي شاد دارد كه اين امر نيازمند به سامان دهي است به گونه اي كه مردم ما بتوانند با شادي از اين فضاها استفاده كنند.
اين مقام مسئول در پايان بيان داشت:بايد حقوق شهروندي را در شهر خود لحاظ كنيم كه در اين زمينه بحث بهداشت و سلامت از ديگر مواردي است كه بايد به آن توجه كرد.
در انتها از رفيعي با اهداي لوح از طرف شوراي شهر رشت تقدير شد
در ادامه جلسه فاطمه شيرزاد در نطق خود ضمن تبريك روز شعر ادب و گراميداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت:انشالله بتوانيم در اين هفته ملاقات هايي با هماهنگي هاي امور ايثارگري شهرداري با خانواده شهيدان داشته باشيم.
وي افزود:در بحث جمع اوري گياه سنبل آبي كه بزرگترين تالاب استان است كار بسيار ارزشمندي شد و با استفاده از ظرفيت نخبگان ما بزودي از طراحي و ساخت ربات آبي شناور با قابليت جمع آوري گياه سنبل رونمايي خواهد شد.
شيرزاد خاطرنشان كرد:مباحث زيست محيطي و بحران در حوزه محيط زيست در سراوان امري بسيار مهم است كه انشالله بتوانيم با اعتبارات ملي و ظرفيت دولت اين مشكلات را برطرف كنيم.
وي گفت:سلول هاي سراوان نهايتا بيش از دوسال، ديگر ظرفيت پسماند را ندارند،اين موضوع اكنون به يك بحران تبديل شده و اين مسئله بايد در اولويت اول سازمان محيط زيست كشور قرار گيرد.
رسولي در نطق خود ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس اذعان داشت:شوراي اسلامي بايد با يك ساختار مركز پژوهشي تغذيه شود و خلاها بايد با همفكري و همراهي برطرف شد.
اين طرح با امضاي ٩ تن از اعضاي شورا با ضرورت دو فوريت جهت بررسي تقديم صحن شورا شد.
وي ضمن تبريك به مناسبت روز شعر و ادب فارسي اظهار داشت:در آسمان شهر رشت ادبيات زيبايي مي درخشد و نياز است براي گراميداشت شاعران ما مراسم هايي شايسته در نظر بگيريم.
در ادامه اولين دستور جلسه تحت عنوان درخواست كمك مالي به يكي از همكاران شهرداري قرائت شد كه دوفوريت اين طرح عنوان شد و به تاييد نرسيد و به كميسيون برگشت داده شد
سرويس دهي رايگان دانش آموزان به وسيله اتوبوس هاي مديريت حمل و نقل دستور ديگري بود كه با صورت دو فوريت تاييد شد
دستور بعدي در خصوص بازگشايي معبر عمومي به جهت تامين ايمني وامدادرساني بموقع بود كه به كميسيون برگشت داده شد
دستور آخر تحت عنوان چارت تشكيلاتي شوراي اسلامي شهر رشت بود كه توسط اعضاي شوراي شهر مورد بررسي قرار گرفت.
در انتها طرح ارائه شده توسط رسولي با قيد دو فوريت راي نياورد.