نماینده رشت با تاکید بر اینکه وزارت کشور بایستی فکری برای شهردار رشت بکند ، اضافه کرد: وزیر کشور باید پاسخگو باشد و اگر هفته بعد وضعیت شهردار رشت مشخص نشود استارت استیضاح وزیر کشور را می زنیم .

به گزارش ندای گیلان، محمدصادق حسنی جوریابی  عصر امروز  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه طبق قانون من حق دخالت در کار اعضای شورای شهر را ندارم  اما باید وزیر کشور هرچه سریع‌تر ساماندهی مدیریت شهری را خاتمه دهد اظهار داشت: شخص وزیر را برای هر اتفاق خارج از عرف که در شهر من بیفتد مسئول می دانم.

نماینده رشت با تاکید بر اینکه وزارت کشور هرچه سریعتر وضعیت شهردار رشت را تعیین تکلیف کند گفت:من هیچ‌گاه چشم‌پوشی نمی‌کنم و از حق مردم نمی‌گذرم و یقیناً اگر تا هفته آینده وضعیت شهرداری رشت مشخص نشود استیضاح وزیر کشور را استارت می زنیم.

حسنی با اشاره به اینکه  من یک روستایی‌ام و اهل هیچ باندی نیستم گفت: اکنون در آستانه عید نوروز شهر رشت به وجود شهردار نیاز مبرم دارد .

وی  استاندار گیلان دکتر نوبخت را افتخار کشور و گیلان دانست وبیان داشت: باید با توجه به شرایط کشور عملکرد افراد را مورد ارزیابی قرار بدهیم زیرا طی چهار سال نخست دوره کاری دکتر نوبخت همه چیز به خوبی پیش می رفت .
نماینده رشت با تاکید بر اینکه معاون رئیس جمهوری برای بهبود شرایط بسیار تلاش می کند، اظهار داشت: با توجه به وضعیت ایجاد شده ، مدیریت کردن این شرایط بسیار دشوار است و من مدیریت بحران نوبخت را تحسین می کنم.
وی مدیریت بحران مصطفی سالاری استاندار گیلان را نیز مثبت ارزیابی و تصریح کرد: با وجود مخالفت قبلی من با انتخاب استاندار غیر بومی برای استان ؛ برغم تمامی فشارهایی که بر ایشان وارد می شود، عملکرد خوبی داشته است.
وی با اشاره به اینکه استاندار گیلان مشورت پذیر است و برای توسعه و بهبود وضعیت استان در تلاش است گفت: شرایط کنونی ، شرایط خوبی نیست ؛ استاندار چه کاری می توانست انجام دهد که انجام نداده است .

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در خصوص ارتقای کیفی ورزش استان ازجمله تیم سپیدرود رشت گفت: درگذشته مشکلات در سطح اداره کل ورزش و جوانان گیلان بسیار زیاد بود اما کم‌کم شیب ناملایمات در حوزه ورزش در حال کم شدن است و حل تمامی مشکلات تیم سپیدرود گرچه در مدیریتی بوده اما در حال بهبود است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی  در خصوص وضعیت برنج گیلان گفت: با توجه به این اوضاع اقتصادی ، برنج بایستی کیلویی18 هزار تومان خریداری شود تا پوشش هزینه های کشاورزان را بدهد.

وی 70 درصد برنج های ایرانی بازار را دارای ناخالصی عنوان و تصریح کرد: ناخالص بودن برنجی که با برند گیلان شناخته می شود، بدلیل کیفیت پایین تر و تفاوت نداشتن با برنج های ارزان تر موجب بی رغبتی مشتریان به برنج استان می شود.

نماینده مردم رشت زباله را بزرگ‌ترین مشکل گیلان برشمرد و گفت: ۱۰۰۰ میلیارد تومان از محل ارزش‌افزوده برای ساماندهی معضل پسماند و زباله استان‌های شمالی در لایحه بودجه تخصیص پیداکرده است.

حسنی در پاسخ به  ادعای مفقود شدن نامه مجمع نمایندگان در خصوص چندین مطالبه گیلان ازجمله مگاهاسپیتال، ساماندهی رودخانه‌های رشت و پسماند بیان داشت: نامه‌ای در سازمان برنامه‌وبودجه مفقود نشده بلکه در سال گذشته ریالی از بودجه عمرانی در کشور هزینه نشده تا بخواهد بودجه جدیدی برای پروژه‌های عمرانی در گیلان تخصیص پیدا کند.

وی با اشاره به موضوع ترا ریخته و تولید برخی محصولات بر پایه ترا ریخته گفت: در زمانی که من عضو شورای ایمنی زیستی کشور بودم یک سؤال از اعضا پرسیدم و آن این بود که چرا کشورهای تولیدکننده محصولات تراریخته اجازه مصرف آن در داخل کشور خود را نمی‌دهند گرچه ورود این محصولات بر اساس قانون به داخل کشور ممنوع است.