مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با تأکید بر بررسی اشیاء قیمتی کشف شده در حرم مطهر خواهر امام رضا (ع) در رشت گفت: سازه مکشوفه خواهر امام نیاز به کاوش‌های باستان‌شناسی دارد، برای کاوش طی یک مرحله مجوز از پژوهشگاه صادر شد اما به دلیل ناهماهنگی دستگاه متولی مهلت مجوز بدون انجام این مهم پایان پذیرفت.

به‌ گزارش ندای گیلان از رشت، ولی جهانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در گفتگو با دیارمیرزا با اشاره به آخرین وضعیت اشیاء قیمتی کشف شده در گیلان اظهار کرد: اشیاء قاچاق مکشوفه در سراسر استان پس از طی سیر فرآیندهای قانونی در نتیجه با حکم قضایی به اداره کل میراث فرهنگی تحویل و در مخزن موزه رشت نگهداری می‌شود.

وی با بیان اینکه اشیاء قیمتی کشف شده در گیلان به فراخور نیز در معرض دید علاقه مندان قرار می‌گیرد، گفت: این اشیاء سپس از محوطه‌ها نیز با صورتجلسه تحویل امین اموال فرهنگی اداره کل قرار گرفته و در مخزن موزه رشت نگهداری می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با تأکید بر بررسی اشیاء قیمتی کشف شده در حرم مطهر خواهر امام رضا (ع) در رشت بیان کرد: سازه مکشوفه خواهر امام نیاز به کاوش‌های باستان‌شناسی دارد، برای کاوش طی یک مرحله مجوز از پژوهشگاه صادر شد اما به دلیل ناهماهنگی دستگاه متولی (اداره کل اوقاف و امور خیریه) مهلت مجوز بدون انجام این مهم پایان پذیرفت.

به گفته جهانی، هم اکنون با مکاتبه‌ای خواستار تمدید مجوز شده‌ایم که پس از تمدید، عملیات پژوهشی گمانه زنی انجام و نتایج آن برای مردم و شهروندان اطلاع‌رسانی خواهد شد، لذا بدیهی است چنانچه آثاری از محل مذکور کشف گردد، اشیاء احتمالی طی صورتجلسه‌ای تحویل امین اموال فرهنگی اداره کل شده و در موزه رشت نگهداری خواهد شد.