ندای گیلان:سیف‌الله آقابیگی در نشست آب منطقه‌ای استان با اشاره به رهاسازی آب سد سفیدرود اظهار کرد: با توجه به وضعیت آمادگی اراضی کشاورزی در حوزه سد سفیدرود، آب این سد تا پایان هفته جاری رهاسازی می‌شود. وی با بیان اینکه کشاورزان تا امروز همراهی خوبی کرده‌اند، تصریح کرد: بسیاری از کشاورزان با استفاده از […]

ندای گیلان:سیف‌الله آقابیگی در نشست آب منطقه‌ای استان با اشاره به رهاسازی آب سد سفیدرود اظهار کرد: با توجه به وضعیت آمادگی اراضی کشاورزی در حوزه سد سفیدرود، آب این سد تا پایان هفته جاری رهاسازی می‌شود.

وی با بیان اینکه کشاورزان تا امروز همراهی خوبی کرده‌اند، تصریح کرد: بسیاری از کشاورزان با استفاده از آب باران اقدام به شخم زمستانه کردند که این مسئله در صرفه‌جویی آب نقش مهمی داشته است ضمن اینکه اکنون شرایط برای رهاسازی آب سد سفیدرود آماده بوده و کشاورزان در انتظار آب سد هستند.

مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان با تصریح بر اینکه تلاش‌ها بر این است تا پایان دوره کشت آب را رهاسازی کنیم، خاطرنشان کرد: حدود هشت تا 9 ساعت طول می‌کشد تا آب سد سفیدرود در دیگر سدها مانند «تاریک» و انهار جاری شود.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت احتیاط توسط کشاورزان و حاشیه‌نشینان رودخانه سفیدرود در هنگام رهاسازی آب، خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز فصل کشاورزی و رهاسازی آب سد سفیدرود در پایان هفته جاری، کانال‌های آب کشاورزی آب‌گذاری می‌شود.

آقابیگی افزود: با توجه به آبرسانی اراضی شالیزاری رودخانه‌ها، نهرها و کانال‌های آبرسانی گیلان پرآب بوده و هرگونه بی‌احتیاطی خطر غرق شدن افراد را به دنبال دارد.

وی از پیمانکاران خواست تا ضمن رعایت نکات ایمنی نسبت به خروج وسایل کارگاهی و ماشین‌آلات سنگین حریم و بستر رودخانه‌ها به ویژه رودخانه سفیدرود اقدام کنند تا از بروز هر گونه حادثه غیرمترقبه جلوگیری شود.