دور دوم رقابت‌های شطرنج جام خزر با پیروزی احسان قائم مقامی، امیر محمد سوزنکار و امیر محمد پوررمضانعلی به پایان رسید

ندای گیلان:در پایان دور دوم رقابت‌های شطرنج جام خزر، در جدول A که شطرنج‌بازان دارای ریتینگ بالای 2100 حضور دارند، احسان قایم مقامی از ایران امیر حمیدی از ایران را شکست داد  و امیرمحمد سوزنکار از ایران علی پیلوایی از ایران را برد و امیرمحمد پور رمضانعلی از ایران پوریا ماری اوریات از ایران را از پیش رو برداشت.

در دیدارهای مهم برگزار شده این رقابت‌ها سرگی ولکوف از روسیه مهرداد صداقتی از ایران را شکست داد و بازی علی فقیر نواز از ایران با سرگئی تیویاکف از هلند و آرش طاهباز از ایران با آذر میرزایف از جمهوری آذربایجان  به تساوی انجامید و سید خلیل موسوی از ایران نوید مکوندی از ایران را مغلوب کرد.

جدول رده‌بندی گروهA در پایان دور دوم این رقابت‌ها با صدر نشینی ولکوف از روسیه، امیر محمد سوزنکار، مسعود مصدق پور، پرهام مقصودلو، از ایران و ویرجینیوس از یونان با دو امتیاز به پایان رسید.

در گروه بانوان گوزل آتابایوا از ترکمنستان ناهید فروتن از ایران را مغلوب کرد، جمال اورزیوا از ترکمنستان، فردوس کارنجات از ایران را شکست داد و یگانه کریمی از ایران نیکی نادر نیا از ایران را توانست شکست دهد.

جدول بانوان در پایان دور دوم با صدرنشینی گوزل آتابویوا و جمال اوورزیوا از ترکمنستان و یگانه کریمی از ایران با دو امتیاز  بسته شد.

چهاردهمین دوره رقابت‌های شطرنج بین‌المللی جام خزر باحضور شطرنج‌بازانی از ایران و کشورهای ارمنستان، جمهوری آذربایجان، لیتوانی، لتونی، هلند، لهستان، ترکمستان، ترکیه، اکراین، آمریکا ، روسیه ، آلمان و گرجستان به مدت هشت روز در منطقه آزادانزلی برگزار می‌شود.

در این مسابقه 800 شرکت کننده از 19 کشور جهان در چهار گروه جوانان و بزرگسالان در 20 دور و دو گروه سنی مجزای زیر شش سال دختران و پسران در 16 دور با همدیگر رقابت می‌کنند.

شطرنج‌بازان شرکت کننده در این دوره از رقابت‌ها، در چهار جدول با هم به رقابت می‌پردازند که در جدول A شطرنج‌بازان دارای ریتینگ بین المللی بالای 2100 رقابت می‌کنند و در جدول B شطرنج‌بازان دارای ریتینگ بین المللی زیر 2100 با هم به رقابت می‌پردازند.

جدول C این رقابت‌ها بانوان شطرنج‌باز اختصاص دارد و در رقابت‌های جدول D نیز شطرنج‌بازان دختر و پسر رده سنی زیر 14 سال با هم به رقابت می‌پردازند.

چهاردهمین دوره رقابت‌های بین المللی شطرنج جام خزر با حضور آناتولی کارپف و احسان قائم مقامی عصر پنجشنبه در زیباکنار منطقه آزاد انزلی آغاز شد.منبع:تسنیم