اکبر درزی گفت:نباید هیجانات، سبب سلب آرامش ،آسایش مردم و تضییع حقوق آن ها به‌عنوان حق‌الناس شود.

به گزارش ندای گیلان، “اکبر درزی” دبیر اجرایی و سخنگوی این هیات، با تاکید بر رعایت قوانین تبلیغاتی از سوی داوطلبین پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی استان، گفت: تمامی داوطلبان موظف به تمکین از قوانینی که به صراحت موارد تخلف را عنوان کرده است، هستند.

اکبر درزی اظهار داشت: هیات عالی نظارت استان از زمان آغاز تبلیغات، بر روند انجام آن نظارت می کند و پس از آن نیز وارد بررسی نظارت بر روند رأی گیری، شمارش و تجمیع آراء خواهد شد، به همین منظور نسبت به رصد فعالیت تمامی داوطلبین شهر و روستا توسط ناظرین و بازرسان خود به صورت تمام وقت اقدام می کند.

وی به کاندیداها توصیه کرد: باید رفتار و فعالیت‌ های تبلیغات قانونی را سرلوحه کار خود قرار دهند و در جریان تبلیغات، نباید هیجانات، سبب سلب آرامش ،آسایش مردم و تضییع حقوق آن ها به‌عنوان حق‌الناس شود.

دبیر اجرایی هیات عالی نظارت استان تصریح کرد: کاندیداها می بایست در چارچوب قوانین و مقررات به تبلیغات انتخاباتی خود بپردازند زیرا در صورت گزارش هرگونه تخلف از سوی بازرسین این هیات که به صورت محسوس و نامحسوس در سطح شهرها و روستاهای استان حضور دارند، نسبت به رفتارهای نامناسب که می‌تواند در قالب هنجارشکنی و عدم تبعیت از قانون باشد، بر اساس قانون با آنان برخورد خواهد شد.

این مقام مسوول همچنین از روسای ستاد کاندیداها و هواداران نامزدها خواست تا قانون را رعایت کنند زیرا تخلفات تبلیغاتی کاندیداها به صورت روزانه اعلام عمومی می شود.

درزی تاکید کرد: در مواردی که حقوق شهروندی و اشخاص، مورد تعرض قرار گیرد و یا کاندیدها و طرفداران آن ها، له یا علیه دیگران غیرقانونی فعالیت نمایند، قطعا پرونده به قوه قضاییه ارجاع خواهد شود