رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان گفت: در ۵ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۷۰ درصد در نذورات مردمی رشد داشتیم.

به گزارش ندای گیلان از رشت،مجید دوهندو پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با بیان اینکه بازسازی و مرمت اعتاب مقدسه وظیفه سازمان عتبات عالیات است، بیان کرد: مردم برای زنده نگه داشتن و بازسازی اماکن مقدس از گذشته تا به امروز هزینه‌های مادی و معنوی زیادی دادند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان با اشاره به عزیمت جمعیت زیادی از سراسر دنیا به کربلا در ایام اربعین، افزود: در سال ۸۲ و پس از فروپاشی دوران صدام، ایده ایجاد ستاد بازسازی عتبات عالیات توسط سردار سلیمانی کلید خورد و این ستاد مردم پایه کار خود را شروع کرد.

وی با بیان اینکه هزینه بازسازی ستاد عتبات عالیات توسط نذورات مردمی تأمین می‌شود، تصریح کرد: تمامی نذورات مردمی صرف بازسازی عتبات عالیات می‌شود.

دوهندو با اشاره به اینکه در ۵ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد بیش از ۷۰ درصد در نذورات مردمی بوده ایم، گفت: نذورات جمع آوری شده در ۵ ماهه نخست امسال نزدیک به یک میلیارد تومان بوده که هدفگذاری ستاد ۱۲ میلیارد تومان است اما به دلیل عدم آشنایی مردم با ماهیت ستاد، این هدف فعلاً محقق نشده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان با اشاره به راه‌های جمع آوری نذورات مردمی، بیان کرد: هر گیلانی می‌تواند سالانه ۵ هزار تومان برای بازسازی عتبات مقدس کنار بگذارد و تمامی ستادهای شهرستانی آمادگی دریافت نذورات مردمی را دارند.

وی میزان موجودی غیرنقدی عتبات عالیات گیلان را ۱۴۹ میلیون تومان عنوان و اضافه کرد شماره حساب بانک ملی سازمان عتبات عالیات گیلان ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۴۹۷۵۷ آماده دریافت نذورات مردمی است.

افزایش موکب‌های اربعین حسینی گیلان به ۲۵ عدد

دوهندو به طرح بنای نور اشاره کرد و افزود: در این طرح از یک میلیون تا ۵ میلیون تومان از طریق بانک رسالت وام به افراد داده می‌شود که نیازی به ضامن ندارد و تنها از طریق ثبت نام در سامانه به شخص داوطلب تعلق می‌گیرد تا اقساط آن را ماهیانه حداقل ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت کند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان با اشاره به افزایش تعداد موکب‌های ستاد به ۲۵ موکب، ادامه داد: وظیفه این موکب‌ها خدمت رسانی به زائرین امام حسین بوده و علاوه بر این در شرایط بحرانی نیز به مردم داخل کشور کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: یک ریال از پول نذورات جمع آوری شده مردمی به کشور عراق نمی‌رود و تمامی پول در ایران صرف خرید تجهیزات مربوط به بازسازی عتبات عالیات می‌شود و حتی کارگران بازسازی نیز ایرانی هستند.

دوهندو کمک ۲۰۰ میلیون تومانی به مردم زلزله زده سی سخت، خدمت رسانی به سیل زدگان، کمک معیشتی به اقشار آسیب پذیر در ایام کرونا را از جمله اقدامات ستاد در خدمت رسانی به مردم عنوان کرد و افزود: در عید غدیر امسال ۲۸ هزار پرس غذا از مواکب رشت، انزلی، صومعه سرا، لنگرود، شفت و غیره بین نیازمندان توزیع شد.

وی با بیان اینکه تا به امروز ۳۰ هزار بطری آب و ۷۲ تانکر هزار لیتری ایستاده را به خوزستان ارسال کردیم، بیان کرد: قرار است ۵۰۰ موکب از سراسر کشور برای گرامیداشت ایام اربعین به کشور عراق صادر شود.