مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان گفت: ۲۵ واحد تولیدی جدید در شهرک‌های صنعتی استان گیلان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت ، احمدعلی شهیدی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با بیان اینکه 36 شهرک صنعتی در استان گیلان وجود دارد اظهار داشت: 25 واحد تولیدی در مرحله دیوارکشی، 61 واحد در حال نصب سوله و 30 واحد نیز در حال نصب ماشین آلات هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان با اشاره به اینکه اراضی 33 شهرک صنعتی استان برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی واگذار شد خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 6 تصفیه‌خانه شهرک صنعتی در حال ساخت و 2 تصفیه‌خانه برای شهرک‌های صنعتی در مرحله طراحی هستند.

شهیدی با اشاره به اینکه هزار و 800 هکتار اراضی در اختیار شهرک‌های صنعتی استان گیلان است ابراز داشت: مساحت کل شهرک صنعتی سپیدرود که در جاده رشت ـ جیرده واقع شده ‌حدود 692 هکتار است که در حال حاضر بیش از 280 هکتار آن در فاز عملیاتی بوده و 260 هکتار آن نیز واگذار شده است.

وی با اشاره به موضوعات زیست‌محیطی طرح توسعه شهرک صنعتی سپیدرود رشت و امکانات این شهرک خاطرنشان کرد: شهرک صنعتی سپیدرود به طور کامل از امکانات آب، برق، فضای سبز و فیبر نوری برخوردار است و تصفیه‌خانه این شهرک نیز با ظرفیت 350 مترمکعب در روز در حال احداث است.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به لزوم بررسی مجوز زیست محیطی فاز دوم طرح توسعه شهرک صنعتی سپیدرود اظهار داشت: شهرک صنعتی سپیدرود رشت دارای بیشترین واحدهای تولیدی است اما مشکلات زیست محیطی دارد که اقدامات لازم برای حل معضلات آن در حال انجام است.

دلق‌پوش ابراز داشت: با توجه به مصوبه هیئت دولت در بحث بخشودگی جرایم تأمین اجتماعی کارفرمایان استان، تصمیم‌ گرفتیم تا شعبات تأمین اجتماعی این موضوع را در راستای حمایت از کارفرمایان و واحدهای تولیدی مورد بررسی قرار دهند.