مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان از راه اندازی آزمایشگاه سلولی مولکولی پلی کلینیک تخصصی رشت بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان ازرشت،حسین ابراهیمی در جمع خبرنگاران گفت: با افتتاح این آزمایشگاه، انجام آزمایش پی سی آر در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و علاوه بر این، امکان تشخیص بیماری‌های ژنتیکی قبل از تولد، تشخیص انواع سرطان، جهش‌های ژنتیکی، انواع هپاتیت، آرتریت روماتوئید، عفونت‌های باکتریایی و ویروسی و دیگر آزمایش‌های ویژه‌ی تخصصی امکان پذیر خواهد بود.

مدیر درمان تامین اجتماعی با بیان اینکه با راه اندازی این آزمایشگاه، گیلان به چهارمین استان دارای این امکانات آزمایشگاهی در کشور تبدیل می‌شود افزود: با افتتاح این مرکز، امکان ارایه‌ی خدمات آزمایشگاهی تخصصی به تمامی افراد تحت پوشش تامین اجتماعی شمال کشور فراهم می‌شود.

وی اضافه کرد: برای راه انداری آزمایشگاه تخصصی سلولی مولکولی تامین اجتماعی رشت ۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان همچنین از جذب ۵۰۰ نیروی جدید برای تامین کادر درمان تامین اجتماعی گیلان در ماه‌های آینده خبر داد و افزود: جذب این تعداد نیرو با برپایی آزمون در رشت انجام می‌شود و شرایط و نحوه‌ی ثبت نام متقاضیان متعاقبا اعلام خواهد شد.

حسین ابراهیمی با بیان اینکه جذب نیرو‌های جدید در تخصص‌های پزشکی، پیراپزشکی، پرستاری، تاسیسات، خدمات و حراست انجام می‌شود اضافه کرد: در حال حاضر هزار و ۲۹۰ نیرو در حوزه‌ی مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان خدمت می‌کنند که با جذب ۵۰۰ نیروی جدید این رقم به حدود ۱۸۰۰ نفر خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تعداد افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در گیلان را حدود یک و نیم میلیون نفر اعلام و تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۸ میلیون ویزیت توسط بیمه شدگان تامین اجتماعی استان ثبت و ۹۰۰ میلیارد تومان نیز برای هزینه‌ی درمان آنان پرداخت شد.
مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان همچنین از افتتاح بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهید املاکی تامین اجتماعی کومله‌ی لنگرود پس از ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: روند ساخت و تجهیز این بیمارستان در مرحله‌ی پایانی ست و برای احداث آن بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

حسین ابراهیمی همچنین از تلاش برای جانمایی یک بیمارستان تامین اجتماعی در منطقه‌ی غرب گیلان نیز خبر داد و افزود: در حال حاضر زمین‌های متعددی برای ساخت بیمارستان تامین اجتماعی در منطقه‌ی غرب گیلان در دست بررسی و نهایی شدن است و امسال کار احداث یک بیمارستان جدید در این منطقه آغاز خواهد شد.

وی  از هزینه کرد ۳۰ میلیارد تومانی برای تامین ۱۵ قلم وسایل موردنیاز مراکز ۱۳ گانه‌ی درمانی تامین اجتماعی در گیلان خبر داد و گفت: این اقلام اسفند ماه سال گذشته خریداری و نصب شده که از عمده‌ترین آن می‌توان به دستگاه سیستم جدید آندوسکوپی و آرتروسکوپی اتاق عمل بیمارستان رسول اکرم رشت، تجهیز بخش رادیولوژی پلی کلنیک تخصصی شماره‌ی یک رشت، تجهیز درمانگاه تخصصی آستارا به دستگاه الایزاریدر و دستگاه اتوآنالایزر بیوشیمی درمانگاه تامین اجتماعی فومن اشاره کرد.