معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری گیلان با بیان اینکه تاکنون 21 دفتر خدمات الکترونیکی در گیلان راه‌اندازی شده است، گفت: 7 دفتر خدمات الکترونیک در سایر بخش‌ها و شهرهای استان نیز بزودی راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش ندای گیلان، مجید الهیان در گفتگویی با بیان اینکه تاکنون 21 دفتر خدمات الکترونیکی در گیلان راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: از این تعداد 4 دفتر در شهر رشت و 17 دفتر در بخش‌ها و شهرهای مختلف استان تشکیل شده است.

وی از راه اندازی 7 دفتر خدمات الکترونیک در سایر بخش‌ها و شهرهای استان خبر داد و افزود: راه‏‏‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با هدف سهولت در کار مردم راه اندازی شده است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری گیلان ادامه داد: صرفه‌جویی چشمگیر در وقت و هزینه مردم،‌ جلوگیری از ازدحام در محاکم قضایی اعم از دادگاه‌ها و دادسراها از جمله مزایای دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به عنوان رابط بین شاکی و محاکم قضایی است.

الهیان در ادامه با اشاره به اینکه از 19 آبان ثبت شکوائیه در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام شده است، خاطرنشان کرد: ثبت شکوائیه برای 89 عنوان اتهامی از قبیل توهین، تهدید، خیانت در امانت، کلاهبرداری در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می‌شود و مردم برای ثبت این شکوائیه‌ها نیازی به مراجعه به دادسرا ندارند.