یونس تجربه‌کار در مراسم افتتاح مزرعه 25 هکتاری پرورش ماهیان گرم‌آبی در روستای گیلده این شهرستان اظهار کرد: فعالیت‌های عمرانی سازمان بسیج سازندگی در راستای محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف انجام می‌شود.

ندای گیلان:یونس تجربه‌کار در مراسم افتتاح مزرعه 25 هکتاری پرورش ماهیان گرم‌آبی در روستای گیلده این شهرستان اظهار کرد: فعالیت‌های عمرانی سازمان بسیج سازندگی در راستای محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف انجام می‌شود.

وی از راه‌اندازی یک‌هزار و 375 کارگاه تولیدی در راستای اقتصاد مقاومتی سال گذشته در گیلان خبر داد و افزود: کارگاه‌های مذکور در عرصه‌های شیلاتی، پرورش قارچ، زنبور عسل، گلخانه، پرورش مرغ بومی، دستگاه جوجه‌کشی 500 قطعه‌ای، تولید کود آلی و کارگاه صنایع دستی راه‌اندازی شده است.

تجربه‌کار با بیان اینکه 23 مسکن محرومان توسط سازمان بسیج سازندگی در سال 93 در گیلان احداث شده است، تصریح کرد: سال گذشته یک کیلومتر از راه روستایی تالش ـ دریابن توسط سازمان بسیج سازندگی گیلان مرمت، بازسازی و آسفالت شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان به احداث یک دهنه پل با دهانه 18 متری در جاده «فومن ـ نذرآلات فوشه» اشاره کرد و گفت: سال 93 تعداد پنج پروژه بازسازی آبرسانی شرب روستایی در روستاهای «وردم ماسال»، «خراسان پشته رودسر»، «کوشکور املش»، «چلوند تالش» و «مزگده شفت» با اعتبار 280 میلیون ریال افتتاح شده است.

وی با اشاره به احداث، تکمیل و مرمت 34 مسجد در مناطق مختلف گیلان، خاطرنشان کرد: مرمت مساجد مذکور با همکاری قرارگاه قرب کوثر با اعتبار 4 میلیارد و 130 میلیون ریال انجام شده است.

تجربه‌کار از ساماندهی 16 گلزار شهدای یک تا پنج مزار در روستاهای گیلان خبر داد و یادآور شد: ساماندهی گلزار شهدا با اعتبار 240 میلیارد ریال انجام شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان تعمیر و بازسازی 110 مدرسه را از جمله فعالیت‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی در استان خواند و اظهار کرد: پروژه‌های مذکور با اعتبار یک‌میلیارد و 870 میلیارد ریال به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه برگزاری اردوهای جهادی از برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی گیلان در سال 94 است، تصریح کرد: امسال تعداد یک‌هزار و 400 نفر در اردوهای جهادی 10 تا 12 روز بسیج طلاب و دانشجویی استان شرکت می‌کنند.

تجربه‌کار به برگزاری اردوهای جهادی هفت روزه بسیج مساجد و محلات گیلان در سال جاری اشاره کرد و افزود: تعداد 668 نفر در اردوهای مذکور شرکت می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان از برگزاری اردوهای جهادی سه‌روزه با شرکت 600 نفر در سال 94 خبر داد و بیان کرد: امسال 10 هزار و 750 نفر به منظور جمع‌آوری محصولات، هرس، واکسیناسیون و غرس نهال در اردوهای جهادی یک‌روزه حلقه‌های صالحین استان شرکت می‌کنند.