صدها شهرک‌نشین صهیونیست از صبح امروز برای دومین روز متوالی به بهانه یکی از اعیاد یهودی، به صورت غیرقانونی وارد صحن‌های مسجدالاقصی شدند.

به گزارش ندای گیلان، از ساعات اولیه صبح امروز (دوشنبه، ۲۵ سپتامبر)، برای دومین روز متوالی، صدها شهرک‌نشین صهیونیست، با حمایت نظامیان صهیونیست به بهانه مراسم عید یهودی «غفران» (کیپور) به صورت غیرقانونی وارد صحن‌های مسجدالاقصی شدند.

به نوشته رسانه‌های فلسطینی، شماری از شهرک‌نشینان لباس کاهنان یهودی را بر تن داشتند و برخی مسلح نیز بودند.

وبگاه «فلسطین الیوم» نیز نوشت: تعرض شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی تحت تدابیر شدید امنیتی و با حمایت نظامیان اشغالگر صورت می‌گیرد.

روز گذشته نیز ۶۷۳ شهرک‌نشین اشغالگر اقدام به هتک‌حرمت مسجدالاقصی کردند و نظامیان صهیونیست مانع ورود نمازگزاران فلسطینی پایین ۵۰ سال به قبله نخست مسلمانان شدند.

یوم کیپور، مهم‌ترین جشن مذهبی یهودیان است که به دلیل برگزاری آیین‌های آن هر ساله ساکنان کرانه باختری و نوار غزه تحت فشار تدابیر امنیتی و رفتارهای خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی و پلیس رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند و سراسر منطقه کرانه باختری و بیت‌المقدس منطقه بسته نظامی اعلام می‌شود.

پیشتر، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به بهانه آن‌چه که عید یوم الغفران یهودی (یوم کیپور)، گفته می‌شد ، از بامداد یکشنبه (ساعت ۰۰:۰۱ مورخ ۲۴ سپتامبر) تا بامداد روز سه‌شنبه (۰۰:۰۱ مورخ ۲۶ سپتامبر)، کرانه باختری و نوار غزه به یک پادگان نظامی برای تبدیل خواهد شد و تمام راه‌های منتهی به کرانه باختری رود اردن و نوار غزه را می‌بندد.

 در همین راستا، نیروهای ارتش اشغالگر و ماموران امنیتی آن در سراسر اراضی اشغالی، کرانه باختری و گذرگاه‌های نوار غزه مستقر شده‌اند و در کلیه مناطق کرانه باختری و قدس اشغالی ایست های بازرسی ایجاد کرده‌‌اند.

رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرده که به مدت هشت روز تمامی گلوگاه‌های منتهی به کرانه باختری و نوار غزه را به مناسبت عید یهودی موسوم به «عید العرش» (سوکوت) مسدود می کند. سوکوت یک عید هفت روزه است که به عنوان عید سایبان‌ها شناخته می‌شود و یادآور زمانی است که قوم بنی اسرائیل بر بیابان سرگردان بودند.

بر اساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که پس از ارزیابی‌های وضعیت امنیتی، مسدود بودن این مناطق را لغو خواهد کرد و سپس در امکان تعطیلی روزهای باقی مانده از تعطیلات یهودیان که در ۶ اکتبر به پایان می رسد، تصمیم‌گیری خواهد شد./فارس