مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: چتر حمایت از کارگران بیکار شده، طی مدیریت دولت یازدهم گسترده تر شده است.

به گزارش ندای گیلان،کریم یاوری در کارگاه حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری استان در بجنورد با اشاره به اینکه حدود 220 هزار نفر در کشور زیرپوشش بیمه بیکاری هستند؛ افزود: اکنون نسبت شمار مقرری‌بگیران بیمه بیکاری به مجموع بیمه پردازان اجباری حدود 2 درصد است.

وی گفت: با وجود افزایش تعداد و هزینه‌های مقرری‌بگیران بیمه بیکاری با اتخاذ تدابیر راهبردی ازجمله هدایت مقرری‌بگیران به اشتغال مجدد، در منابع بیمه بیکاری صرفه‌جویی حاصل‌شده است.
یاوری به تشکیل کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها اشاره کرد و گفت: با تشکیل کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در کشور و همچنین کارگاه‌های استانی، مدت‌زمان رسیدگی به وضعیت بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار کاهش‌یافته است.

*875 نفر در خراسان شمالی از مزایای بیمه بیکاری بهره مندند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی نیز در این کارگاه اظهار کرد: در حال حاضر 875 نفر در استان تحت پوشش بیمه بیکاری قرار دارند.
حسن نوری گفت: در شرایط کنونی جامعه که بیشتر متقاضیان کار فاقد مهارت هستند، آموزش مهارت باید بازارمحور و تولیدمحور باشد و مهارت‌آموزی مقرری‌بگیران برای اشتغال مجدد سرلوحه کارمان قرار داشته باشد./ایرنا