«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: ویژگی دولت کنونی آمریکا همانند کودکی است که به هر بهانه ای عصبانی می شود.

به گزارش ندای گیلان،خبرگزاری ایتارتاس به نقل از ریابکوف نوشت: آمریکا هرگاه که از مساله ای ناراضی می شود، مانند کودکان بهانه جو که خود را روی زمین می اندازند، رفتار می کند و سر و صدا راه می اندازد. این گونه رفتار آمریکا ناشایست است و جدی محسوب نمی شود.
معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا درباره تحریم ونزوئلا گفت: تهدید برای اعمال چنین تحریمی از سوی آمریکا علیه ونزوئلا بی نتیجه است.
رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی گفت که واشنگتن نمی تواند نظاره گر نابودی دمکراسی در ونزوئلا باشد و امکان وضع تحریم های نفتی علیه این کشور را بررسی می کند.
ریابکوف در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: روسیه به همکاری های فنی -نظامی با کشورهای آمریکای لاتین به رغم نارضایتی مقام های آمریکایی ادامه خواهد داد.
روسیه با برخی از کشورهای آمریکای لاتین ازجمله ونزوئلا، برزیل، بولیوی و نیکاراگوئه روابط نزدیک دارد و با این کشورها در عرصه های مختلف ازجمله اقتصادی و بازرگانی، انرژی و فنی – نظامی همکاری می کند.
آمریکا از روند توسعه روابط روسیه با کشورهای آمریکای لاتین ناراضی است و این منطقه را حیات خلوت خود می داند.