وزیر ورزش و جوانان خطاب به مدیران کل ورزش و جوانان استان‌ها گفت: به هیچ وجه پروژه‌های جدیدی را تعریف نکنید و زیربار کلنگ‌زدن نروید حتی اگر به شما فشار آوردند. دولت قبل علاقه زیادی به کلنگ‌زدن داشته و ما حتی پروژه‌هایی داریم که مربوط به 24 سال قبل است که آهن‌های آن زنگ زده است.

محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در نشست مدیران کل استان‌ها و معاونان وزارت ورزش در ابتدا به جدولی اشاره کرد که میانگین حقوق وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ورزشی را نشان می‌داد.

وی با اشاره به این موضوع گفت: پایین‌ترین رقم برای وزارت ورزش است البته یکی از سازمان‌ها با میانگین حقوق 900 هزار تومان پایین‌تر از ما قرار دارد. میانگین حقوق کارکنان وزارت ورزش نیز یک میلیون و 100 هزار تومان است بنابراین اگر خط فقری که می‌گویند در نظر بگیریم مجموعه پرسنل وزارت ورزش صد در صد زیر خط فقر هستند.

وی افزود:‌ اگر حقوق ما دو برابر شود تازه یک آدم فقیر می‌شویم و این باعث تاسف است و من به گذشتگان انتقاد دارم که چرا در صدد افزایش حقوق برنیامدند و فقط برای رسیدن به اهداف سیاسی و گرفتن کرسی تلاش کردند. البته آقای هاشمی معاون مالی زحمت زیادی کشید تا حقوق ما 60 درصد افزایش پیدا کرد.

* مدیران استان‌ها زیر بار کلنگ‌زدن نروند

وزیر ورزش و جوانان در ادامه این نشست خطاب به مدیران کل ورزش و جوانان استان‌ها گفت: به هیچ وجه پروژه‌های جدیدی را تعریف نکنید و زیربار کلنگ‌زدن نروید حتی اگر به شما فشار آوردند. دولت قبل علاقه زیادی به کلنگ‌زدن داشته و ما حتی پروژه‌هایی داریم که مربوط به 24 سال قبل است که آهن‌های آن زنگ زده است.

گودرزی در ادامه با اشاره به اینکه سرانه ورزشی در تهران 33 سانتیمتر است، عنوان کرد: یک روستایی در بوشهر با 10 خانوار یک سالن 1500 متری داشتند در حالی که جوانی نبود از این سالن استفاده کند. البته اگر متمول باشیم اشکالی ندارد اما بر اساس تراکم این سالن باید در جاهایی باشد که جوانان از آن استفاده کنند. به این می‌گویند نگاه پوپولیستی یعنی نگاه سیاسی به عنصر خدماتی که بلایی به روز ورزش کشور آورده که سالیان دراز باید پاسخگو باشیم.

* حضور 154 نماینده مجلس در فدراسیون‌های ورزشی

وی با بیان اینکه فرزندخوانده‌ها در ورزش زیاد هستند عنوان کرد: 154 نماینده مجلس در فدراسیون‌ها داریم. این همه کار در مجلس هست در حالی که فارغ‌التحصیلان در سطح دکتری و ارشد در رشته تربیت‌بدنی می‌توانند در این جایگاه‌ها قرار بگیرند. در ورزش ما انسجامی وجود ندارد.

* در خصوص اشتعال ورزشکاران لایحه‌ای تقدیم دولت شده است

گودرزی در خصوص اشتغال ورزشکاران و قهرمانان اظهار داشت: لایحه‌ای تقدیم دولت شده و آقای هاشمی در کمیسیون اجتماعی از آن دفاع کرده است. البته این موضوع مسائل و مشکلاتی را هم داشته است. بیشتر وزارتخانه‌هایی که از قهرمانان و ورزشکاران استفاده کرده‌اند از این موضوع می‌نالند که آنها سر کار نمی‌روند. کسانی هستند که 20 سال شاغل بودند در حالی که سر کار نمی‌روند و فقط حقوق می‌گیرند. روزی یک شخصی قهرمان بوده. این درست آنها روی سر ما جا دارند اما وقتی دوره قهرمانی‌شان به پایان می‌رسد باید سر کار بروند.

وزیر ورزش و جوانان در نشست مدیران کل استان‌ها در پاسخ به این سؤال که برخی دوستان از من پرسیده‌اند چند درصد از فدراسیون‌ها با وزارت ورزش همراه هستند، خاطرنشان کرد: بیشتر فدراسیون‌ها همراه هستند و درصد کمی همراه نیستند که آنها هم باید قانون را بپذیرند و تبعیت کنند. اگر عدم همراهی تداوم پیدا کند با آنها برخورد می‌کنیم.

گودرزی با اشاره به اینکه لازم است وزارت ورزش را از سطح سازمان تربیت‌بدنی خارج کرده و به سطح وزارت ورزش و جوانان ارتقا دهیم، عنوان کرد: شأن وزارت ورزش و جوانان باید حفظ شود و تلاش ما باید این باشد که ورزشی که در حاشیه زندگی مردم است را در بطن آن وارد کنیم. از رسانه‌ها هم می‌خواهم به مسائل چیپ نپردازند. آنها از ما آمار بخواهند که تعداد کسانی که ورزش می‌کردند چقدر بودند و در زمان شما چقدر شدند. به خاطر خدا سؤال از آبی و قرمزها را رها کنید. چقدر در این مورد می‌پرسید. 6ماه است که رسانه‌ها آن چه نقد می‌کنند خصوصی‌سازی استقلال وپرسپولیس است. آیا واقعا مشکل ورزش ما این است؟ برخی‌ها می‌گویند آنها هواداران زیادی دارند. این درست اما رسانه‌ها به اندازه طرفداران در این مورد سؤال کردند که دیگر کافی است. انگار مسئله‌ای جز آبی و قرمز و کی‌روش وجود ندارد. حساسیت‌های کاذب ذائقه مردم را به چیزهای تلخ عادت داده است. صدا و سیمای ما آن چه که نشان می‌دهد فقط جنگ و دعوا و فحاشی است.