ندای گیلان:محمود قاسم‌نژاد در جمع دهیاران بخش مرکزی و بخش شاندرمن این شهرستان با اشاره به فعالیت و وظایف دهیاران اظهار کرد: مدیریت پسماند و زباله روستایی یکی از وظایف خطیر دهیاران است. وی با بیان اینکه دهیاری‌ها باید نگرش روستاییان به مقوله زباله را تغییر دهند، افزود: دهیاران با استفاده از زباله تر به عنوان کود […]

ندای گیلان:محمود قاسم‌نژاد در جمع دهیاران بخش مرکزی و بخش شاندرمن این شهرستان با اشاره به فعالیت و وظایف دهیاران اظهار کرد: مدیریت پسماند و زباله روستایی یکی از وظایف خطیر دهیاران است.

وی با بیان اینکه دهیاری‌ها باید نگرش روستاییان به مقوله زباله را تغییر دهند، افزود: دهیاران با استفاده از زباله تر به عنوان کود کشاورزی از میزان تولید زباله در روستاها بکاهند.

فرماندار ماسال میزان اختصاص اعتبار برای دهیاری‌های ماسال در سال گذشته را همراه با جهش عنوان کرد و گفت: شن‌ریزی، آسفالت، بهسازی راه‌های روستایی و احداث چندین پل روستایی از جمله پروژه‌های روستایی شهرستان بود که با استفاده از ظرفیت اداره‌ها و پیشرفت در عملیات عمران روستایی اعتبار بیشتری اختصاص یافت.

وی تخریب اراضی کشاورزی را یکی دیگر از تهدیدهای موجود در محیط روستا دانست و ادامه داد: دهیاران باید موجبات حفظ اراضی کشاورزی و ارتقای تولیدات کشاورزی در سطح روستاها را فراهم کنند.

قاسم‌نژاد با اشاره به کمبود منابع آبی تصریح کرد: کشاورزان باید ضمن شخم به موقع شالیزارها از بارش‌های فصلی حداکثر استفاده لازم را ببرند.

وی برنامه‌ریزی دقیق و مناسب در سطح روستاها را بسیار مهم و حیاتی ارزیابی کرد و یادآور شد: باید با مطالعه دقیق مشکلات اولویت‌های اصلی هر روستا مشخص شود تا از هزینه‌کرد اعتبارات محدود در مسایل غیرضروری جلوگیری به عمل آید.

فرماندار ماسال با بیان اینکه سال گذشته 10 کیلومتر از راه‌ ماسال به گیلوان آسفالت شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان تیر ماه امسال 10 کیلومتر دیگر از راه‌های روستایی ماسال انجام شود.

وی با اشاره به اینکه از 27 روستای بدون گاز تعداد 17 روستای بخش شاندرمن در مرحله مناقصه و تعیین پیمانکار قرار دارد، تصریح کرد: گازرسانی به روستاهای فاقد گاز از جمله مطالبات مهم مردم شهرستان است.

به گفته قاسم‌نژاد، 10 روستای بخش مرکزی نیز با توجه به برنامه زمانبندی شرکت گاز در برنامه مناقصه قرار دارند که این روستاها باید در سال‌های 94 و 95 از نعمت گاز برخوردار شوند.

وی دهیاران را مدیران روستاها خواند و با اشاره به نقش مهم آنها در انتخابات آینده مجلس، متذکر شد: دهیاران باید ضمن پرهیز از جانبداری به نفع کاندیدای خاص زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند.