میدری گفت: برای یکسان‌سازی بیمه‌ها، هفت کارگروه تشکیل و در نهایت با بیش از ۲۴۰۰ ساعت کار کارشناسی توانستیم طرح یکسان‌سازی خدمات و ضوابط سازمان‌های بیمه‌ای را امروز رونمایی کنیم

به گزارش خبرنگار ندای گیلان، دکتر احمد میدری در مراسم رونمایی از طرح «یکسان‌سازی ضوابط و خدمات سازمان‌های بیمه‌ای»، تاکید کرد: در راستای اجرایی شدن این طرح، ۵۰۰ قلم تجهیزات پزشکی مورد انطباق قرار گرفت و ۲۳۰۰ قلم دارو، بررسی و در نهایت ۲۰۰ قلم دارو یکسان‌سازی شد.

وی گفت: یکی از مهمترین موارد اختلاف بین سازمان‌های بیمه‌گر پایه، پوشش و پرداخت متفاوت سازمان‌ها بود و بر همین اساس برخوردهای متفاوتی در مراکز درمانی با بیمه‌شدگان انجام می‌شد و بر همین اساس طرح‌ یکسان‌سازی اجرایی شد که اجرای این طرح باعث رفع نارضایتی بیمه‌شدگان خواهد شد.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در حال حاضر متولی ارائه خدمات بیمه پایه سلامت کشور، چهار سازمان بیمه‌گر مانند تامین اجتماعی، بیمه سلامت، سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح و کمیته امداد بر عهده دارند، گفت: این سازمان‌ها دارای قوانین، مقررات، ضوابط،‌ نحوه پوشش و قراردادهای متفاوت هستند و همین موضوع باعث ایجاد بی‌قانونی، چالش و سرگردانی مردم می‌شد.

میدری گفت: برای یکسان‌سازی بیمه‌ها، هفت کارگروه تشکیل و در نهایت با بیش از ۲۴۰۰ ساعت کار کارشناسی توانستیم طرح یکسان‌سازی خدمات و ضوابط سازمان‌های بیمه‌ای را امروز رونمایی کنیم.

وی تاکید کرد: یکسان‌سازی رویه‌های سازمان‌های بیمه‌گر به عنوان یکی از زیرساخت‌های لازم در راستای طرح صدور دفترچه‌های بیمه‌ای یکسان و همچنین ایجاد کارت بیمه سلامت الکترونیک خواهد بود.

به گفته معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صدور دفترچه‌های بیمه‌ای یکسان از برنامه‌های آتی در این خصوص است.

میدری تاکید کرد: سند ۷۰ صفحه‌ای در اختیار همه بیمارستان‌ها قرار می‌گیرند که موظفند آن را در یکسان‌سازی خدمات و ضوابط اجرا کنند.