رزمنده دفاع مقدس با تاکید بر لزوم انتقال درست، جامع و کامل گنجینه دفاع مقدس به نسل جوان گفت: این کار یک تکلیف بوده و نیاز ضروری جامعه امروز است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، بهرام قربانپور: در حالی که کمتر از ۲ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی می‌گذشت یاغی‌های بعثی به سرکردگی صدام جنایتکار و با حمایت استکبار جهانی و سایر کشورها به ایران حمله کردند، تا این نظام نوپا را از پا در بیاورند.

زمانی که دانش آموزان، مدارس و جامعه آموزشی برای حضور در کلاس‌های درس و سنگر علم و دانش آماده می‌شدند، زنگ ایثار، شهادت و جهاد نواخته شد و دانش آموزان، دانشجویان، معلمین و فرهنگیان همراه با سایر اقشار مختلف جامعه جامه رزم به تن کردند و هر کسی در هر لباس و جایگاهی که بود را رها کرد و عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد.

جبهه‌ای که هشت سال به طول انجامید و حالا هر ثانیه به ثانیه و لحظه به لحظه این هشت سال پر فراز و نشیب برای ما توأم با خاطرات، دستاوردها، تجارب و اندیشه‌های جدید است تا با مرور این اندیشه‌ها و دستاوردها و انتقال آن به نسل حاضر و آینده این «گنجینه مقدس» را حفظ کنیم.

شهدا و رزمندگان دفاع مقدس ذوب در ولایت بودند

«سید حسن ابراهیمی» رزمنده گیلانی دفاع مقدس اظهار کرد: توفیق داشتم به علت شرایط جانبازی دو دوره در عملیات‌های مختلف جبهه حضور پیدا کنم.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس دایره المعارف خاطرات تلخ و شیرین است، افزود: در عملیات والفجر مقدماتی مجروح شدم و حضورم در جبهه‌ها را با محدودیت مواجه کرد اما هیچ وقت از جبهه‌ها دست نکشیدم.

این رزمنده گیلانی با بیان اینکه رفتن و اعزام به جبهه دنیایی از خاطرات را برای ما رقم زد، گفت: یک برادر رزمنده ای داشتیم که اهل مازندران و عاشق شعر و شاعری بود و این بیت شعر را مکرر زمزمه می‌کرد؛ «شهید عشق در میدان پیکار چو پروانه بسوزد از غم یار _ بگوید با دلی پر شور و خون بار؛ خداوندا خداوندا امام و رهبر ما را نگهدار»، تا اینکه در یکی از عملیات‌های خنثی سازی از ناحیه پا مجروح شد به طوری که پایش جدا شد اما در همان شرایط خون آلود، زخمی و بسیار دردناک و سخت، همان بیت شعر معروفش را با صدای بلند زمزمه می‌کرد.

ابراهیمی با بیان اینکه شهدا و رزمندگان دفاع مقدس ذوب در ولایت بودند، اضافه کرد: روحیه ایمان، اخلاص و شهادت طلبی رزمندگان در دفاع مقدس رمز پیروزی ایران اسلامی بوده است.

وی با اشاره به محبوبیت ویژه امامین انقلاب نزد مردم افزود: مردم علاقه و اعتقاد ویژه ای به حضرت امام و رهبری انقلاب داشته و دارند.

رزمنده ای که با شدت مجروحیت شهید شد اما عقب برنگشت

این رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه دفاع از وطن و ارزش‌های اسلامی یک تکلیف الهی است، گفت: در یکی از عملیات‌ها چند نفر از رزمندگان بر اثر ترکش زخمی و مجروح شدند اما در حالی که از چند ناحیه خونریزی داشتند حاضر نشدند به عقب برگردند با همان شرایط مجروحیت به عملیات ادامه دادند تا جایی که یکی از این عزیزان شهید شد.

ابراهیمی، شناخت کامل و جامع دفاع مقدس را یک تکلیف مهم و اساسی برشمرد و بیان کرد: چه آنهایی که رزمنده دفاع مقدس بودند و چه آنهایی توفیق حضور نداشتند باید به درک و شناخت جامعی از دفاع مقدس برسند.

وی با بیان اینکه هنوز زوایا و لایه‌های نهانی در دفاع مقدس وجود دارد، افزود: تاکنون فقط روزنه‌های کوچکی از گنجینه بزرگ دفاع مقدس کشف، شناسایی و معرفی شده است.

دشمن به دنبال درون پوسیدگی ایران اسلامی است

این رزمنده دفاع مقدس با تاکید بر لزوم انتقال درست، جامع و کامل گنجینه دفاع مقدس به نسل جوان بیان کرد: انتقال درست مفاهیم دفاع مقدس به نسل جوان تکلیف و نیاز ضرورت دار جامعه امروز است.

ابراهیمی با اشاره به تلاش دشمن در تحریف گنجینه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی اضافه کرد: اگر روایت درست، دقیق و جامعی از دفاع مقدس ارائه نشود دشمن این جنگ تحمیلی را مطابق تفکرات خود روایت می‌کند پس باید افسار روایت سازی دفاع مقدس را از دشمن گرفت.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال درون پوسیدگی ایران اسلامی است، به تشریح اقدامات و تحرکات دشمنان در سال‌های اخیر پرداخت و افزود: تحریم اقتصادی، تهاجم فرهنگی و رسانه و به راه انداختن فتنه، آشوب و جنگ داخلی حربه‌های دشمن برای براندازی نظام اسلامی است که تاکنون با هوشیاری مردم و رهبری ناکام مانده است.

غربت فرهنگ دفاع مقدس در مدارس و سیستم آموزشی

این رزمنده دفاع مقدس با انتقاد از ضعف نظام آموزشی در انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل جوان بیان کرد: فرهنگ دفاع مقدس در مدارس و سیستم آموزشی غریب واقع شده است و هیچ تلاش مؤثری در انتقال این مفاهیم ارزشمند با دانش آموزان و نسل جوان صورت نمی‌گیرد.

ابراهیمی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت و آموخته‌های دفاع مقدس حلقه مفقوده مدارس و نظام آموزشی است، گفت: فرهنگ دفاع مقدس باید در مدارس و واحدهای آموزشی تبلور پیدا کند و در جامعه آهنگین شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس نسخه نجات بخش است، افزود: تجربه هشت ساله دفاع مقدس راه نجات، توسعه و پیشرفت کشور است.

رزمنده گیلانی دفاع مقدس با اشاره رمز و رموز موفقیت رزمندگان در جنگ هشت ساله اضافه کرد: رهبری فرزانه انقلاب، استقامت، بصیرت، ایمان، هوشیاری و تلاش مردم و همچنین وجود مکتب اسلام رمز موفقیت ما در دفاع مقدس بوده است.

ابراهیمی با اشاره به برخی مشکلات و مسائل در کشور بیان کرد: اگر سه عنصر اتحاد مردم، تبعیت از رهبری و پایبندی به ارزش‌های اسلامی در جامعه بسط و گسترش داده شود بسیاری از مشکلات حل شدنی است.

وی با بیان اینکه در دولت‌های گذشته جای خداپرستی تفکر کدخدا پرستی حکم فرما بود، افزود: یکی از دلایلی که امروز به چالش جدی بزرگ در بخش‌های مختلف تبدیل شده است عدم وجود تفکر ایمانی و خدایی در برخی مدیران دولت‌های قبلی بوده است.