آی بی ام می گوید از این طریق صرفه جویی مالی قابل توجهی خواهد داشت که رقم آن به ازای هر رایانه در یک بازه زمانی چهارساله به 535 دلار افزایش می یابد.

‌‌‌‌‌ندای گیلان: آی بی ام می گوید از این طریق صرفه جویی مالی قابل توجهی خواهد داشت که رقم آن به ازای هر رایانه در یک بازه زمانی چهارساله به 535 دلار افزایش می یابد.

فلچر پروین معاون ارشد امور کاری آی بی ام با اشاره به این مطالب در کنفرانس Jamf Nation User افزود که بسیاری از 90 هزار کارمند آی بی ام از رایانه های مجهز به سیستم عامل ویندوز به رایانه های مک ساخت اپل مهاجرت کرده اند. در حالی که در سال 2015 تعداد این افراد تنها 30 هزار نفر بود، حالا تعداد آنها به 60 هزار نفر افزایش یافته است.

در حال حاضر رایانه های مک به استاندارد کاری در ژاپن مبدل شده اند و استفاده از ویندوز در این کشور یک استثناست. دسترسی به نرم افزارهای بهتر و متنوع تر و عرضه به روزرسانی های مناسب تر هم از جمله دلایل این تصمیم است.

فلچر مدعی شده که با استفاده از مک، میزان دخالت درمحیط کار با رایانه ها برای مدیریت آن تا 104 بار در سال کمتر خواهد بود.وقتی آی بی ام اولین بار در سال 2015 به کارمندانش امکان داد تا از ویندوز به مک مهاجرت کنند، 73 درصد از این افراد از طرح مذکور استقبال کردند و حالا به نظر می رسد این شرکت تصمیم نهایی را در این زمینه گرفته است.