ندای گیلان: متهم اصلی پس از رؤیت ماموران خود را در داخل دریاچه پارک انداخت و نیروهای پلیس او را به بیرون آب هدایت کردند و دستگیر شد.

سرویس حوادث ندای گیلان-رشت:سید رسول صمدی ظهر امروز در جلسه انتظامی گیلان با اشاره به درگیری تعدادی از اراذل و اوباش در پارک دانشجوی این شهر اظهار کرد: گروه عملیات پلیس امنیت عمومی گیلان با اخذ مجوز قضایی در پارک مذکور حاضر شد.

وی ادامه داد: متهم اصلی پس از رؤیت ماموران خود را در داخل دریاچه پارک انداخت و نیروهای پلیس او را به بیرون آب هدایت کردند و دستگیر شد.

صمدی از دستگیری دومین عامل درگیری در پارک دانشجوی شهر رشت خبر داد و افزود: متهم مذکور به بزه ارتکابی خود اعتراف کرده و برای سیر مراحل تکمیلی بیشتر تحویل مراجع قضایی شده است.

رئیس پلیس امنیت عمومی گیلان با قدردانی از همکاری شهروندان در شناسایی اراذل و اوباش، تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده افراد مشکوک موارد را به ستاد خبری پلیس امنیت عمومی گیلان اطلاع دهند.

*کشته شدن عابران پیاده در جاده‌های گیلان

فرمانده پلیس راه گیلان نیز در جلسه مذکور به سه تصادف در محور استحفاظی پاسگاه فومنات اشاره کرد و گفت: تصادف نخست بین سواری سمند و عابر، موجب کشته شده عابر پیاده شده است.

مهیار رستگار با بیان اینکه دو عابر پیاده در دو تصادف جداگانه در جاده‌های گیلان کشته شدند، تصریح کرد: عابران کشته شده در حوادث رانندگی بیش از 50 سال سن داشتند.

وی دلیل وقوع تصادفات مذکور را رعایت نکردن سرعت مطمئنه و عدم توجه به جلو از طرف رانندگان خواند و بیان کرد: کاهش حوادث جاده‌ای مربوط به عابران پیاده نیازمند اقدام‌های کارشناسی بسیار گسترده و فرهنگ‌سازی عمومی است.

فرمانده پلیس راه گیلان به تاثیر نصب کاهنده‌های سرعت به‌ویژه در نواحی پر جمعیت در کاهش تصادفات اشاره کرد و یادآور شد: کلاس‌های آموزشی و فعالیت‌های فرهنگی بسیاری برای ارتقای فرهنگ ترافیکی رانندگان و عابران انجام شده است.

رستگار خواستار حفظ سرعت مطمئنه توسط رانندگان در جاده‌ها شد و خاطرنشان کرد: رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی موجب جلوگیری از حوادث جاده‌ای می‌شود.

*غرق شدن یک جوان در دریای آستارا

فرمانده انتظامی آستارا نیز در جلسه انتظامی گیلان با اشاره به تماس تلفنی مبنی بر غرق شدن فردی در خارج از طرح سالم‌سازی دریای سفیر امید با مرکز فوریت‌های پلیسی 110، اظهار کرد: ماموران انتظامی به محل مذکور اعزام شدند.

رحیم مهدی‌زاده به غرق شدن جوان 28 ساله اردبیلی در دریای آستارا اشاره کرد و افزود: جوان مذکور در فاصله 800 متری طرح سالم‌سازی سفیر امید غرق شده است.

وی با بیان اینکه اقدام به‌موقع غریق نجات‌های مستقر در محل موجب از آب بیرون کشیده شدن دو همراه فرد مذکور شده است، تصریح کرد: سه جوان اردبیلی با فنون شنا آشنایی نداشتند.

مهدی‌زاده به فصل گرما و ورود مسافران به ساحل دریا اشاره کرد و گفت: گردشگران از شنا کردن در محل‌های غیر مجاز و دارای تابلوی شنا ممنوع پرهیز کنند.

منبع:فارس