محمدرضا رحمانی در صومعه‌سرا شورا را نهاد مردمی دانست و اظهار کرد: توسعه شهرنشینی و رشد روزافزون جمعیت شهری، شهرها را با مشکلات عدیده اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی مواجه کرده و برای اداره امور شهر نیاز به یک سیستم مدیریت یکپارچه شهری است.

ندای گیلان:محمدرضا رحمانی در صومعه‌سرا شورا را نهاد مردمی دانست و اظهار کرد: توسعه شهرنشینی و رشد روزافزون جمعیت شهری، شهرها را با مشکلات عدیده اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی مواجه کرده و برای اداره امور شهر نیاز به یک سیستم مدیریت یکپارچه شهری است.

وی مدیریت شهری را موجب تاثیرگذاری مثبت در توسعه حقوق شهروندی دانست و گفت: شورا به عنوان یک نهاد مردمی و متولی امور محلی می‌تواند با تلاش و جدیت در جلب مشارکت مردم و بخش خصوصی نقش‌آفرین باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی گیلان افزود: شورا با استفاده از توانایی‌های مالی و فکری می‌تواند گام‌های مثبتی در زمینه اجرای طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی در توسعه عمران شهری بردارد.

وی تشکیل شوراهای اسلامی را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: مشارکت دادن مردم در اداره امور محلی از اهداف تشکیل شورا بوده است.

رحمانی با بیان اینکه اکنون شوراها به عنوان نمایندگان مردم وظیفه دفاع ازحقوق مردم را عهده دارند، خاطرنشان کرد: با وضع مقررات محلی اثربخشی و نظارت خود را بر اجرای امور شهر داراست.

وی گفت: شوراها وظیفه دارند با شناخت از نارسایی‌ها و کمبودها طرح‌های پیشنهادی خود را از طریق سلسله مراتب و با هدف ارتقای حقوق شهروندی به مقام‌های ذی‌صلاح ارسال کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه مدیریت شهری یک موسسه وسیع محسوب می‌شود که در آن مشکلات و موانع بسیار متنوع و گسترده است، یادآور شد: شهرداری یک جزء از عناصر مهم و مدیریتی آن محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سیستم مدیریت شهری به لحاظ ماهیت متنوع و چند عملکرد آن باید به نحوی طراحی و اجرا شود که تمام عناصر و وظایف امور اجرایی روزمره و بسیار جزئی را مورد توجه قرار دهد و در ارتقای جایگاه آن موثر باشد.
رحمانی توانمندی، شفافیت، صداقت، عدالت و قابلیت محاسبه و مشارکت حداکثری و توجه به مسایل اجتماعی را معیارهای مهم در ارتقای جایگاه شورا عنوان کرد.