کیهان اشرفی در حاشیه نهمین کنگره سراسری و دومین کنگره بین‌المللی انگل‌شناسی در لنگرود هدف از برگزاری این همایش را ارتقای سطح دانش دانشجویان در زمینه انگل‌شناسی عنوان کرد.

ندای گیلان:کیهان اشرفی در حاشیه نهمین کنگره سراسری و دومین کنگره بین‌المللی انگل‌شناسی در لنگرود هدف از برگزاری این همایش را ارتقای سطح دانش دانشجویان در زمینه انگل‌شناسی عنوان کرد.

وی کسب تجربه اساتید ایرانی در کنار اساتید خارجی را از دیگر اهداف برگزاری همایش مذکور عنوان کرد و افزود: افزایش دانش همکاران و برقراری ارتباطات بین‌المللی از دیگر اهداف کنگره بین‌المللی انگل‌شناسی در لنگرود است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه کنگره مذکور با هدف آشنایی اساتید خارجی از برجستگی‌های علمی ایران اسلامی برگزار شده است، تصریح کرد: می‌خواستیم اساتید خارجی از نزدیک توانمندی ایران را در برگزاری کنگره‌های بین‌المللی ببینند و ارتباط دو جانبه باشد.

وی به ثبت‌نام 811 مقاله برای کنگره مذکور اشاره کرد و یادآور شد: از این تعداد 720 مقاله دریافت کردیم که 550 مقاله به صورت پوستر و 69 مقاله نیز سخنرانی است.

اشرفی مقاله‌ها را در عناوین انگل‌شناسی، باستان‌شناسی، انتظار بیماری‌های خاص در ایران و… ذکر کرد و متذکر شد: این مقاله‌ها در حدود 9 عناوین به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

وی در ادامه درباره بیماری مالاریا در ایران خاطرنشان کرد: مالاریا تنها در سیستان و بلوچستان نبوده، بلکه در بیشتر نقاط مانند زاگرس نیز وجود داشته و با مبارزه‌ای که انجام گرفت، ریشه‌کن شده است.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی انگل‌شناسی با بیان اینکه تعدد ناقل مالاریا را نداشتیم، خاطرنشان کرد: تنها یک مورد در جنوب کشور مبتلا شدند که گرمی آب و هوا در انتقال بیماری تاثیرگذار است.

وی با تصریح بر اینکه مراکز بهداشت برای مقابله با بیماری مالاریا فعال هستند، یادآور شد: در صورت مشاهده بیماری مالاریا از ورود فرد خارجی در ایران مقابله می‌شود.

کنگره بین‌المللی انگل‌شناسی به مدت سه روز از امروز تا اول خرداد ماه در دانشکده پرستاری مامایی‌ـ‌پیراپزشکی شرق گیلان در لنگرود در حال برگزاری است.