یوسف پور با بیان اینکه یک‌بار در گذشته قطع درختان در منطقه صورت گرفته و مجدداً درخواست قطع اشجار داده‌شده افزود: تنها 30 تا 40 اصله قطع درختان از اختیارات منابع طبیعی استان هست

به گزارش ندای گیلان،محسن یوسف پور صبح امروز در جلسه تخصصی پسماند استانداری گیلان با اشاره به مشکل پسماند در لاهیجان اظهار کرد: مسئولان زندان معتقد هستند که آزادسازی اراضی منابع طبیعی در کنار زندان بوده و توسعه آن غیرممکن است.

وی با بیان اینکه یک‌بار در گذشته قطع درختان در منطقه صورت گرفته و مجدداً درخواست قطع اشجار داده‌شده افزود: تنها 30 تا 40 اصله قطع درختان از اختیارات منابع طبیعی استان هست و ما اجازه قطع وسیعی از درختان را نداریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان بابیان اینکه قطع درختان با وسعت درخواست شده نیازمند رایزنی‌های ملی است گفت: با توجه به مقررات موجود برای دفن زباله در اراضی منابع طبیعی  اجازه قطع درخت داده نمی‌شود.

یوسف پور با بیان اینکه بخشی از درختان جنگل در مقطعی قطع و مجدداً درخواست قطع بخش دیگری داده می‌شود گفت: در حال حاضر 1.1 هکتار از درختان منطقه سراوان با مجوز منابع طبیعی قطع‌شده اما اکنون بحث رانش زمین پیش‌گرفته شده و درخواست قطع بخش دیگری از درختان جنگل مطرح‌شده است.

fars