مدیرعامل شرکت سپانیر گفت:‌ امیدواریم بتوانیم روزی صادرکننده خدمات فنی و مهندسی شویم، زیرا صادرات این بخش درآمدش کمتر از صادرات نفت خام نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شریف‌آبادی مدیرعامل شرکت سپانیر (مجری فاز 15و 16 پارس جنوبی) در مراسم تقدیر و تشکر از مسئولان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء که در خبرگزاری فارس در حال برگزاری است، اظهار داشت:‌ من از مجموعه شرکت نفت و گاز پارس و مدیران شرکت ملی نفت ایران که در این مراسم نیز حضور پیدا کردند، تشکر می‌کنم، زیرا آنها در طول فعالیت ما در فاز 15 و 16 شرایط را فراهم کردند، تا بتوانیم به درستی کار را پیش ببریم.

شریف‌آبادی با اشاره به اینکه ارزش فعالیت ما در فاز 15 و 16 در زمانی مشخص می‌شود که علی‌رغم سفارش خرید توربوکمپرسورهای از کشور آلمان، اما به دلیل تحریم این تجهیزات به دست ما نرسید و همه متخصصان می‌دانند در نبود توربو کمپرسورهای خنک‌کننده امکان شیرین‌سازی گاز وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت سپانیر ادامه داد: بر این اساس با یک اقدام دقیق مهندسی توانستیم کاری انجام بدهیم که برای شیرین‌سازی نیاز به توربوکمپرسور خنک‌کننده نباشد و این کار برای اولین بار انجام شد.

وی تصریح کرد: همه می‌دانند ارزش 30 میلیارد متر مکعب گاز تولید شده در این فاز تاکنون حدود 5 میلیارد دلار است، بنابراین باید تلاش خود را انجام دهیم تا بتوانیم به سرعت کار توسعه را پیش ببریم.

مدیرعامل شرکت سپانیر در پایان اظهار امیدواری کرد، روزی بتوانیم خدمات فنی و مهندسی را صادر کنیم، زیرا صادرات این بخش درآمدش کمتر از درآمد صادرات نفت و گاز نیست.

انتهای پیام/ب

http://fna.ir/ZF37FI