هفته گذشته خبر آزار یک دختر ۴ ساله از سوی مدیرعامل یک شرکت خصوصی به خبرنگاران رسید. پدر این دختر می‌گوید از فرد مذکور شکایت کرده‌ایم. وکیل این خانواده هم از صدور قرار ۵۰۰ میلیونی و بازداشت متهم خبر داده است.

به گزارش ندای گیلان ،طی تماس خبرنگار ایرنا با روابط عمومی دادستانی مرکز کرمانشاه، مشخص شد پدر این دختر برخلاف روایت اولیه خود، نزد دادستان نرفته و احتمالا بازپرس(شعبه ۱) را با دادستان اشتباه گرفته و دادستان در جریان این ماجرا نبوده است.

با اطلاعاتی که از خانواده این دختر و حرف‌های پدر او، تاییدیه اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی، صحبت‌های وکیل پرونده و گزارش رئیس جمعیت امام علی استان کرمانشاه در اختیار دادستانی و روابط عمومی آن قرار داده، دادستان قول بررسی جدی و حتمی موضوع را تا حصول نتیجه داده است.

چند روز پیش این خبر به به خبرنگاران رسید و پس از چند روز پیگیری و تماس با خانواده این دختر، آنها این موضوع را تأیید کردند و نهادهای مربوطه نیز این اتفاق را پیگیری کردند.

دخترم را از ویلا بیرون برد و لختش کرد

پدر این دختر می‌گوید: در شرکتی سرایدار بودم و آنجا کار می‌کردم. یک روز ساعت ۱۲ ظهر، صاحب‌کار من را فرستاد دنبال کاری. دخترم ظاهراً در حیاط خانه داشته بازی می‌کرده که صاحب‌کارم او را سوار ماشین کرده و بیرون برده است. اینجا یک خانه ویلایی است با دو سه هزار متر حیاط. با خود گفتم که احتمالاً دخترم را با خود به بازار برده است. چون قبلاً هم سابقه داشت و او را بیرون برده بود، اما دفعه قبل به خودمان گفته بود و در جریان بودیم و این بار اصلاً اطلاع نداشتیم.

جای ۱۹ زخم روی بدن دختر

این پدر می‌گوید: وقتی بچه برگشت، دیدم تمام بدنش زخمی است. او را پیش دکتر بردیم و مشخص شد ۱۹ زخم روی بدنش است و مورد آزار جنسی قرار گرفته بود. ما هم شکایت و پیگیری کردیم. بچه خودش هم می‌گوید که این آقا لباس‌هایم را کَند. این اتفاق پنجشنبه گذشته اتفاق افتاده است. هیچ مشکلی هم با صاحب‌کار نداشتم. شرکت روبه‌رویی ما هم که یکی از دوستانم آنجاست، دیده بود و نفهمیده بود که بچه را به زور برده است. فکر کرده خودمان در جریان هستیم.

ما را از سرایداری اخراج کرده است

وی می‌افزاید: این آقا مدیرعامل یک شرکت تولیدی است. به من گفته من آن قدر پولدار هستم که قانون را با پول می‌خرم و هیچ کاری از دستت برنمی‌آید. من هم وضع مالی خوبی ندارم. نمی‌توانم آن‌طور که باید دنبال کارهای اداری و قضایی‌اش را بگیرم. تا همین الان هم حق بچه ما ضایع شده است. حالا با هزار بدبختی از این آقا شکایت کردیم. دخترم ۱۰ روز است که وارد پنج‌سالگی شده است. ما را هم از آن خانه سرایداری بیرون کرده‌اند.

بازداشت مدیرعامل شیطان صفت و احتمال حبس از ۵ تا ۱۵ سال

در این میان، مصطفی احمدیان، وکیل این خانواده که داوطلبانه وکالت وی را برعهده گرفته است، درباره این پرونده توضیح می‌دهد: متأسفانه این خبر صحت دارد و خیلی هم هولناک است. این آقا با اتهاماتی از قبیل آدم‌ربایی با وسیله نقلیه، ربایش طفل خردسال، کودک‌آزاری و ایراد صدمه بدنی نسبت به این کودک مواجه شده است. ماده ۶۲۱ قانون مجازات اسلامی در این باره می‌گوید: «هر کس به قصد مطالبه وجه یا مال یا به قصد انتقام یا به هر منظور دیگری به عنف یا تهدید یا حیله یا به هر نحو دیگر شخصاً یا توسط‌ دیگری، شخصی را برباید یا مخفی کند، به حبس از پنج تا ۱۵ سال محکوم خواهد شد. در صورتی که سن مجنی‌علیه کمتر از ۱۵ سال تمام باشد یا ‌ربودن توسط وسایل نقلیه انجام پذیرد یا به مجنی‌علیه آسیب جسمی یا حیثیتی وارد شود، مرتکب به حداکثر مجازات تعیین شده محکوم خواهد شد و در صورت ارتکاب جرایم دیگر، به مجازات آن جرم نیز محکوم می‌شود.»

با یک بیمار مواجه هستیم

احمدیان می‌گوید: ما با فردی مواجه هستیم که کیفیت صحبت‌هایش حکایت از بیماری‌اش دارد. خود او به مسائل صراحتاً اقرار می‌کند. منتها این آقا می‌گوید که من این دختر را پدرانه دوست داشتم و دفعات زیادی با این کودک و با اجازه پدر و مادرش بیرون رفتم. یعنی آشکارا می‌گوید من عاشقش بودم، اما دلسوزانه! می‌دانید که این غلیان احساساتِ ناگهانی و دلسوزانه ممکن است بعد از چند جلسه ارتباطی به ناگاه غلیان بکند و صدمه‌های این‌چنینی متأسفانه به‌بار بیاورد، کما این که این خانواده هم به‌شدت آسیب دیده‌اند.

وی ادامه می‌دهد: این متهم حالا با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی مواجه شده است و به‌دلیل ناتوانی در تأمین وثیقه، راهی زندان شد.

مهم‌ترین عوامل کودک‌آزاری؛ اعتیاد، بیکاری و عدم سلامت روان

این اولین بار نیست که این اتفاق می‌افتد. در این میان، جمعیت امام علی(ع) در سال۱۳۹۶ با پژوهشی میدانی و گسترده به دنبال دلایل و پیامدهای کودک آزاری برآمد. اعتیاد، بیکاری و عدم سلامت روان از مهم‌ترین عوامل آزار کودکان بود. از میان ۱۱۷۵ مورد از انواع کودک‌آزاری‌های ثبت شده در این پژوهش کشوری، ۱۳۴مورد کودک آزاری جسمی، ۳۸مورد کودک آزاری جنسی و ۱۴۳مورد غفلت مرتبط با کودکان پنج سال و زیر پنج سال بوده است. میانگین سن اغلب کودکان آسیب‌دیده در این تحقیق بین ۶ تا ۱۰سال است. ۵۵ درصد از کودکانی که مورد آزار قرار گرفته‌اند، کودکان در چرخه کار هستند. ۵۱ درصد از کودکانی که مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند ناآگاهی از جمله عوامل مهمی بوده که آزار دیدن وی را تسهیل کرده است. حدود ۶۰ درصد از کودکانی که مورد آزار جنسی قرار می‌گیرند، درک صحیحی از مسئله رخ داده ندارند. ۴۰.۵ درصد از خانواده‌ها دچار عادی‌انگاری پدیده کودک‌آزاری شده‌اند. محل سکونت ۳۱ درصد از این کودکان در پاتوق‌ها و خانه‌های تیمی یا مکان‌های عمومی و شلوغ بوده است.

تنها دو درصد از خانواده‌ها حاضر به طرح شکایت هستند

همچنین سن آزارگرها بین ۳۰ الی ۳۹ سال و ۴۰ الی ۴۹ سال است. در ۱۱۷۵مورد ۶۹.۴۴ درصد آزارگران مرد و ۱۶.۱۷درصد زن بودند و در ۱۴.۳۹درصد نیز نامشخص است. ۱۸.۷۸درصد کودکان فکر می‌کنند اعمال جنسی روشی برای مورد توجه قرار گرفتن آنهاست و این محبت آزارگر است. همچنین تعدادی از کودکان بعد از آزار به این کار گرایش پیدا کرده بودند. سه درصد از کودکان حاضر به بیان آزار به پلیس و مراجع قانونی بودند و تنها دو درصد از خانواده‌ها حاضر به طرح شکایت و پیگیری قانونی هستند. این مسئله میان مهاجران کمتر مورد پیگیری قرار می‌گیرد و در اکثر مواقع آنها به دلیل نبود مدارک هویتی از ترس رد مرز شدن، به دستگاه‌های قضایی مراجعه نمی‌کنند