مسئول کمیته ثبت رکورد‌های ورزشی فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: باتوجه به سن ۱۲ سال مائده ماندگاری، ما در بخش رکورد‌های دانش آموزی، رکورد وی را مورد سنجش قرار دادیم که خوشبختانه رکورد بسیارخوبی است.

به گزارش ندای گیلان از بندرانزلی،مائده ماندگاری نوجوان ۱۲ ساله اهل قم، بیشترین رکورد ملی مسافت متوالی شنا در دریا را به نام خود ثبت کرد.

هادی رضایی، مسئول کمیته ثبت رکورد‌های ورزشی فدراسیون ورزش‌های همگانی در این باره گفت: با توجه به سن ۱۲ سال مائده ماندگاری، ما در بخش رکورد‌های دانش آموزی، رکورد وی را مورد سنجش قرار دادیم که خوشبختانه رکورد بسیارخوبی است.

مسئول کمیته ثبت رکوردهای ورزشی فدراسیون گفت: وی، در زمان شش ساعت و ۲۲ دقیقه و پنجاه و پنج ثانیه، مسافت پانزده کیلومتر و ۳۴۰ متر را شنا کرده و در پایان نیز توانایی ادامه رکورد را داشته اما با توجه به سن پایین مائده، خانواده وی تصمیم گرفتند تا رکورد او فعلا در همین جا متوقف شود.

لازم به ذکر است در مراسمی با حضور زهری رئیس هیات ورزش‌های همگانی گیلان و احمد نجاری دبیر کمیته ثبت رکوردهای ورزشی فدراسیون ورزشهای همگانی، نسیم بن یعقوب، نائب رییس بانوان هیات ورزش‌های همگانی گیلان و امیر احدنژاد، رییس هیات ورزش‌های همگانی بندرانزلی و ستوده رئیس اداره ورزش و جوانان بندرانزلی از مائده ماندگاری تجلیل شد.