کاهش اضطراب و استرس، نرم شدن مخاط ریه و سینه، ضدعفونی کردن انواع زخم ها از خواص برگ به می باشند.این دمنوش طبیعتی گرم و معتدل و مصرف آن نشاط آور می باشد.

به گزارش ندای گیلان،خواص برگ به به یکی از میوه های پرخاصیت است که تخم و برگش هم خواص درمانی زیادی دارند در این مقاله به خواص درمانی برگ به از جمله کاهش فشار خون, رفع گرفتگی عروق قلبی,تقویت موی سر و کاهش تورم چشم پرداخته ایم

 

برگ به چیست؟

 

به با نام علمی Cydonoa oblonga از میوه های دانه دار می باشد که قسمت خوراکی میوه شان، نهنج رشد کرده گل است که تخمدان را در بر گرفته است. درخت به ، درخت کوچکی است به ارتفاع حداکثر پنج متر، که شبیه درخت سیب است. میوه اش به رنگ زرد ، آبدار و درشت تر از سیب است و در فصل پاییز می رسد. به ، دارای بو یی مطبوع و طعمی گواراست. تخم میوه به را «بهدانه» می گویند که دارای ماده لعابی است که اثر درمانی دارد که به نام های «بهی»، «آبی» و «توج» نیز معروف است و بهترین به ایران ، در اصفهان پرورش می یابد.

 

درخت به در بیشتر نقاط دنیا مثل آسیا، اروپا، نواحی مدیترانه و آفریقای شمالی می روید با این حال ایران تامین کننده 75 درصد به در دنیا می باشد. در سطح برگ و میوه به کرک و پرز وجود دارد. شکوفه های این میوه به رنگ های صورتی و یا سفید هستند.

 

. گلهای آن درشت ، برنگ سفید و یا صورتی و دارای پنج گلبرگ می باشد . میوه رسیده زردرنگ ، گرد و یا بشکل گلابی است و در سطح آن پوشیده از کرک بوده و دریا طعمی مطبوع ، شیرین و یا کمی ترش است .

 

ترکیبات شیمیایی در 100 گرم میوه به مواد زیر مواد زیر وجود است :

 

آب 83 گرم

 

مواد قندی 10 گرم

 

مواد نشاسته ای 5 گرم

 

کلسیم 10 میلی گرم

 

فسفر 17 میلی گرم

 

آهن 0/8 میلی گرم

 

پتاسیم 195 میلی گرم

 

سدیم 5 میلی گرم

 

ویتامین آ 40 واحد

 

ویتامین ث 15 میلی گرم

 

ویتامین ب http://www.aftabir.com 0/02 میلی گرم

 

ویتامین ب 2 0/03 میلی گرم

 

ویتامین ب 3 0/2 میلی گرم

 

خواص برگ به

 

بسیاری از افراد نمی دانند که برگ به هم خواص دارویی دارد و برای درمان بیماری ها از آن استفاده می شود. کاهش اضطراب و استرس، نرم شدن مخاط ریه و سینه، ضدعفونی کردن انواع زخم ها از خواص برگ به می باشند.این دمنوش طبیعتی گرم و معتدل و مصرف آن نشاط آور می باشد.

 

برای تهیه این دمنوش ابتدا برگ های به را شسته سپس در آب درحال جوش قرار داده، حرارت را کم کنید. بعد از گذشت 15 دقیقه، جوشانده را از صافی رد کرده و میل نمائید.

 

خاصیت ضدعفونی کنندگی

 

برگ به یک ضدعفونی کننده کاملا قوی می باشد. برای زخم های سطحی می توان برگ به را با مقداری آب جوشاند و وقتی که نرم شد از آن به عنوان ضماد برای زخم ها استفاده کرد. همچنین جوشانده نیز برای شستشوی زخم ها به کار می رود.

 

رفع مشکلات ریوی

 

همان طور که گفتیم از میوه و تخم به برای درمان مشکلات ریوی استفاده می شود. این امر از خواص برگ به هم می باشد. جوشانده برگ این میوه برای تسکین دردها و ناراحتی های قفسه سینه، نرم کردن مخاط ریه، سرفه، گرفتگی سینه، گلو و صدا بسیار موثر است.

 

همچنین می توان برای درمان ناراحتی های ریوی برگ به را جوشاند و آن را به صورت ضماد بر روی سینه قرار داد و بعد با پارچه ای آن را پوشاند. این امر نیز کمک شایانی به رفع انواع مشکلات ریوی می کند.

 

رفع گرفتگی در عروق قلب

 

ترکیبات موجود در برگ به سیستم قلب و عروق را تقویت می کنند. یکی از خواص گلابی تقویت قلب و عروق می باشد این امر از مهم ترین خواص برگ به هم می باشد. جوشانده برگ به موجب رفع گرفتگی های رگ ها و عروق قلب می شود. اگر روزانه به مدت 20 روز یک لیوان از چای برگ به را مصرف کنید، مشکل گرفتگی کرونر قلب رفع شده و دیگر نیازی به جراحی یا بالن ندارید.

 

گفتنی است مصرف جوشانده برگ به منجر به کاهش فشارخون و کلسترول خون شده و از به وجود آمدن لخته های خونی نیز پیشگیری می کند.

 

کاهش تورم چشم ها

 

بهبود تورم چشم از خواص برگ به می باشد. برای این امر هم می توان جوشانده را مصرف کرد و هم می توان از برگ های نرم شده در جوشانده به عنوان ضماد برای کاهش ورم چشم ها استفاده کرد.

 

تقویت موی سر

 

تقویت کردن موهای سر یکی دیگر از خواص برگ به و خواص گل سرخ می باشد. جوشانده برگ به را تهیه کنید، سپس موهای سر را به آن آغشته کرده و با کلاه پلاستیکی بپوشانید. بعد از گذشت ساعت موها را آبکشی کنید. این جوشانده به تیره شدن موها نیز کمک می کند.

 

طبق تحقیقاتی که بدست امده است عصاره برگ به بر نمایه های بیوشیمیایی مرتبط با بیماری های کرونر قلبی تأثیر فراوانی می گذارد. همچنین میوه و دانه به که سرشار از پکتین می باشند، برای سیستم قلبی عروقی کاربرد فراوانی دارد . برگ میوه به بر کاهش کلسترول خون و کاهش فشارخون تاثیر خواهد گذاشت . همچنین مانع ایجاد لخته های خونی می شود .

 

برگ به برای تقویت موها و کدر کردن رنگ آن ها در صورت استفاده موضعی بر روی موها فواید زیادی دارد . پس پیشنهاد میکینم چای برگ به یا دمنوش برگ به را حتما روزانه یک لیوان مصرف کنید . باز هم تاکید میکنیم مهمترین خواص دمنوش به ( چای درخت به ، چای به ) باز کردن رگ های قلب است.

 

Source link