جعفرزاده: امتناع مصر از حضور نظامی در تهاجم علیه یمن یا نرمش نسبی قاهره در مقابل تهران و همکاری اطلاعاتی با دمشق علیه داعش موجب خشم جنون انگیز سعودی شده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت و گو یی در تحلیل امتناع دیدار رئیس جمهوری مصر با پادشاه سعودی در ابوظبی گفت: رژیم سعودی با کمک 35 میلیارد دلاری گمان می کرد که قاهره به برده ریاض تبدیل شده است اما هویت تاریخی ملت مصر اجازه چنین اقدام خبیثانه ای را نمی دهد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ملک سلمان دچار توهم ناشی از شهوت قدرت پول شده و گمان می کند که همه اعراب را می تواند با پول و رویکرد دیکتاتوری تطمیع کند.

وی در ادامه افزود: امتناع مصر از حضور نظامی در تهاجم علیه یمن یا نرمش نسبی قاهره در مقابل تهران و همکاری اطلاعاتی با دمشق علیه داعش موجب خشم جنون انگیز سعودی شده است.

جعفرزاده تصریح کرد: دیکتاتوری ریشه دار رژیم سعودی که در شورای همکاری های خلیج فارس و اعراب مرتج منجر به سیطره ریاض شده است در مورد کشور مصر تاکنون موفقیت آمیز نبوده است.

وی با بیان این که عربستان سودای رهبری اعراب و دنیای اسلام را با ادعای خدامین حرمین شریفین دنبا می کند ، گفت: ریاض برای پیشبرد اهداف شوم خود تاکنون قلدری یا تطمیع مالی را دنبال کرده است اما ایستادگی جریان مقاومت و هویت طلبی کشورهایی نظیر مصر ؛ رژیم سعودی را به سمت گروه های تروریستی تکفیری سوق داده است.

این نماینده مجلس دهم خاطرنشان کرد: هزینه های سنگینی که رژیم سعودی برای پیشبرد اهداف ریاض متحمل شده با بحران مالی خزانه عربستان با گذشت زمان ابعاد جدیدی به خود خواهد گرفت.

وی در ادامه گفت: افول قدرت مالی رژیم سعودی منجر به فاصله گرفتن و حتی قدرت طلبی کشورهای عرب تطمیع شده ، خواهد شد.

جعفرزاده ایمن آباید گفت: امارات متحده عربی در شورای همکاری های خلیج فارس و معادلات دنیای عرب جایگاه ویژه ای ندارد و تلاش ابوظبی برای آشتی ملک سلمان با السیسی نشان دهنده عمق وخامت روابط ریاض با قاهره است.خانه ملت