'سید عمار حکیم'، 'ایاد علاوی' نخست و 'حیدر العبادی' سه رهبر سیاسی عراق خواستار پایان 'بن بست سیاسی' در این کشور شدند.

به گزارش ندای گیلان،’سید عمار حکیم’ رهبر جریان حکمت ملی، ‘ایاد علاوی’ نخست وزیر اسبق و رهبر ائتلاف الوطنیه و ‘حیدر العبادی’ نخست وزیر سابق و رئیس ائتلاف النصر هستند که این سه ائتلاف انتخاباتی در عین حال زیر چتر فراکسیون اصلاح و بازسازی در پارلمان عراق به رهبری حکیم قرار دارند.

دفتر این فراکسیون روز دوشنبه در اطلاعیه از دیدار این سه رهبر سیاسی و تاکید آنها بر ضرورت تلاش همگان برای خروج کشور از آنچه که ‘بن بست سیاسی’ نامیدند و نیز تکمیل هر چه سریعتر کابینه عادل عبدالمهدی نخست وزیر خبر داده است.
این سه رهبر سیاسی عراق همچنین وضعیت خدمات رسانی دولت را بررسی و بر اهمیت وحدت نظر گروههای مختلف سیاسی در مسائل مهم ملی تاکید کردند.
عادل عبدالمهدی و 14 وزیر کابینه اش سوم آبانماه امسال از پارلمان رای اعتماد گرفتند. بقیه وزیران بجز گزینه های تصدی سه وزارتخانه نیز در جلسات بعدی پارلمان انتخاب شدند اما با گذشت بیش از دو ماه هنوز کابینه تکمیل نشده و همچنان سه وزارت کشور، دفاع و دادگستری بدون وزیر است.
اختلاف فراکسیون اصلاح و بازسازی با عبدالمهدی و فراکسیون سازندگی (هادی عامری، نوری مالکی ، فالح فیاض) بر سر گزینه وزارت کشور، اختلاف گروههای سنی بر سر گزینه وزارت دفاع و اختلاف گروههای کرد بر سر گزینه وزارت دادگستری سبب طولانی شدن روند تکمیل کابینه شده است که برخی ناظران از آن بعنوان بحران و یا بن بست سیاسی یاد می کنند.
پارلمان عراق قرار است در جلسه فردا سه شنبه خود برای چندمین بار برای تکمیل کابینه تلاش کند.

ایرنا